۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۲۹

به منظور اجرای پژوهش های علمی؛

بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری می رسد

بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری می رسد

بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف انجام تحقیقات و آموزش‌های لازم در جهت گسترش انجام پیوند قرنیه و صلبیه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی رحیمی مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر افزود: بانک چشم با زیر بنای ۷۰۰ متر مربع و در طبقه فوقانی ساختمان کلینیک ویژه شهرک دانش و سلامت  ساخته شده است.

وی افزود: این بانک شامل واحدهای اداری و کلین روم متشکل از اتاق پذیرش، شستشوی و آزمایشات و عمل و بسته‌بندیی و ذخیره در بانک و ارسال به واحد درخواست‌کننده است که با هدف انجام پیوند قرنیه و صلبیه، تهیه و نگهداری بافت‌های چشمی از جسد اهداکنندگان به منظور انجام پیوند قرنیه و صلبیه، همچنین آگاه کردن مردم نسبت به ارزش‌های والای انسانی و درمانی پیوند و تشویق به اهدای قرنیه خود پس از فوت ساخته شده است.

رحیمی خاطر نشان کرد: ازجمله فعالیت‌های دیگر بانک چشم، راه‌اندازی و تجهیز بخش‌های آسیب‌شناسی چشم (پاتولوژی چشم و اسکن کانفوکال قرنیه) جهت تشخیص و مدیریت به موقع بیماری های مختلف چشمی است.

وی با اشاره به اینکه این بانک با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بر اساس استانداردهای ساخت و ساز مورد تایید وزارت بهداشت ساخته است اظهار داشت: با توجه به اهمیت گردشگری سلامت این بانک می‌تواند کمک بزرگی به جذب گردشگران به شهر مشهد و ارز آوری بیشتر داشته باشد.

مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افزایش زمینه آموزش پزشکی و اجرای پژوهش های علمی کاربردی و کاهش هزینه های ناشی از اعزام بیمار به دیگر مناطق کشور از دیگر مزایای ساخت بانک چشم محسوب می شود.

کد خبر 3980842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha