۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷

امام جمعه زاهدان:

همراهی بی نظیر مردم با زلزله‌زدگان غرب کشور/خدمت‌رسانی تسریع شود

همراهی بی نظیر مردم با زلزله‌زدگان غرب کشور/خدمت‌رسانی تسریع شود

زاهدان - امام جمعه زاهدان گفت: خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور باید تسریع شود و همه مسئولان باید با فوریت به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام دهه آخر ماه صفر و همچنین جان باختن تعدادی از هموطنانمان در زلزله غرب کشور اظهار داشت: سیره و رفتار پیامبر گرامی اسلام (ص) برای همه مسلمانان بهترین الگوی رفتاری است.

وی افزود: از زمان وقوع زلزله تاکنون کمک‌های بی سابقه مردم نوع دوست ایران اسلامی از سراسر کشور به مناطق زلزله زده غرب کشور همانند زنجیره ای به هم گسسته همچنان ادامه دارد که به راستی جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به تلاش همه مسئولان ادامه داد: مسئولان نیز طی این مدت در کنار مردم تلاش فراوانی انجام داده اند که امیدوارم تلاش هایشان برای برقراری نظم و کمک رسانی به مردم بیشتر شود زیرا پس از اسکان موقت زلزله زدگان مسائل اصلی در خصوص زندگی آنها در فصل زمستان مطرح است.

امام جمعه زاهدان گفت: هرچند این حادثه بسیار تاسف برانگیز بود اما صحنه های زیبایی از وحدت و انسانیت را به تصویر کشید و نشان داد که در موقع بلایا همه با هم هستند که به راستی همراهی مردم و مسئولان با زلزله زدگان کرمانشاه تحسین برانگیز است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این همراهی همچنان ادامه داشته باشد و به کمک مردم، مجموعه‌های دولتی و همت نظام اسلامی عزمی جدی به کار گرفته‌ شود تا در اولین فرصت و قبل از ورود زمستان منازل جدیدی برای حادثه دیدگان احداث شود تا در سرمای زمستان زلزله‌زدگان دچار مشکلات و دغدغه‌ نشوند.

وی با تاکید بر اینکه  خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه باید تداوم داشته باشد، افزود: امر خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان باید تسریع شود و همه مسئولان باید با فوریت به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مقابل این حادثه عظیم دو وظیفه وجود دارد که یکی صبر و تحمل حادثه دیده گان و دیگر حس همدردی و نوع دوستی مردم برای کمک به آن ها است.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به هر سه قوه در همان ساعات اولیه حادثه برای کمک به مردم مناطق زلزله زده بیان داشت: متاسفانه عمق فاجعه بسیار زیاد است از همین رو دولتمردان باید برای رفع مسائل و مشکلات زیرساختی مناطق زلزله زده به صورت جدی پای کار بیایند.

کد خبر 4147212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha