۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴

بررسی نقش ایلات کرمانشاهان درقشون ایران عصر قاجار در سرای اهل قلم

بررسی نقش ایلات کرمانشاهان درقشون ایران عصر قاجار در سرای اهل قلم

کتاب «ایلات کرمانشاهان و نقش آنها در قشون ایران عصر قاجار» فردا یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، نشست معرفی و بررسی کتاب «ایلات کرمانشاهان و نقش آنها در قشون ایران عصرقاجار» یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) با حضور منصوره اتحادیه، اسماعیل شمس و مطلب مطلبی در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «ایلات کرمانشاهان و نقش آنها در قشون ایران عصر قاجار» حاصل بیش از دو سال فعالیت در گروه تحقیقات تاریخ معاصر پژوهشکده اسناد، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است که با استفاده از منابع و مدارک آرشیوی، به بازسازی تحولات این ایالت پرداخته است. استفاده از اسناد برای بازسازی جنبه‌های مختلف تاریخ کرمانشاهان دوره قاجار علی‌رغم تمرکز جغرافیایی محدودش، طیف گسترده‌ای ازمسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را پوشش می‌دهد.

این پژوهش درباره قشون ایران به طور کلی و قشون کرمانشاهان به صورت ویژه سخن می‌گوید. از آنجا که در برهه مورد مطالعه پژوهش، صورت بندی غالب اجتماعی کرمانشاهان، ایلی عشیره‌ای بود، برای بررسی قشون این ایالات، می‌بایست به سراغ ایلات آنجا رفت. در همین راستا چهار ایل عمده مورد مطالعه قرار گرفت. از آنجا که تحولات نظامی سیاسی ایلات نمی‌توانستند جدا از هم تلقی شوند، در مواردی که تحولات درونی ایل بر ساخت نظامی آن اثر گذار بوده است رویدادهای سیاسی نیز مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند.

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) ساعت ۱۶ تا ۱۸ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک دو، طبقه همکف مراجعه کنند.

کد خبر 4217970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha