۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۴

هادی بهروز در گفتگو با مهر:

رضایت مردم از هر جایزه ای بالاتر است/ «لاتاری» با فیلمبرداری خاص

رضایت مردم از هر جایزه ای بالاتر است/ «لاتاری» با فیلمبرداری خاص

هادی بهروز فیلمبردار «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان می گوید رضایت مردم از هر جایزه ای در جشنواره های سینمایی مهمتر است.

هادی بهروز فیلمبردار فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سبک فیلمبرداری این فیلم مانند آثار قبلی محمدحسین مهدویان است، بیان کرد: کسانی که کار فیلمبرداری می کنند می دانند که در کار با دوربین روی دست و با لنز ۲۰۰ در عمق میدان کم، کنترل فوکوس و کنترل دوربین در آن وضعیت چقدر سخت است و به همین دلیل فیلمبرداری این فیلم از ۲ اثر پیشین مهدویان سخت تر بود ولی تجربه خوبی را برای من رقم زد.

وی با اشاره به فیلمبرداری مستندگونه این اثر اظهار کرد: من قبول دارم که مقداری از فیلمبرداری این اثر شبیه آثار مستند شده است آنهم به این دلیل است که مهدویان دوست دارد این فضای مستندگونه را در آثارش داشته باشد البته منطقی پشت این وضعیت وجود دارد برای مثال وقتی با دوربین روی دست و لنز تله کار می کنیم و از اتفاقات صحنه دور هستیم از سوژه فاصله می گیریم تا مخاطبان متوجه دوربین نشوند.

بهروز درباره استفاده دوربین روی دست در «لاتاری» عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از فیلم های اجتماعی با دوربین روی پایه فیلمبرداری می شوند ولی ما فعلا تصمیم داریم به همین شکل کار کنیم. هرچند دوربین روی دست ایرادهایی دارد و فیلمبرداری و کنترل دوربین مشکل است ولی این نوع فیلمبرداری انتخاب ما است و ضرورتش را خودمان تعیین می کنیم.

وی اضافه کرد: در این اثر جدا از اینکه همان سبک و همان نوع فیلمبرداری را آوردیم کاری کردیم که تصویرمان به لحاظ بافت از دیجیتال دور باشد تا مخاطب احساس کند با نگاتیو ساخته شده است زیرا این نوع کار را تجربه کرده و بلد بودیم و از آن نتیجه هم گرفته بودیم.

فیلمبردار «ماجرای نیمروز» ادامه داد: رابطه من و مهدویان تنها یک رابطه فیلمبردار و کارگردان نیست، ما بیرون از این وضعیت کاری خیلی با هم دوست هستیم و رابطه خانوادگی داریم بنابراین درباره همه فیلمنامه ها از زمان شکل گیری ایده با هم صحبت می کنیم برهمین اساس بیشتر از اینکه یک فیلمبردار باشم به فکر و ذهن او نزدیک هستم و این امر باعث می شود یک سری تصمیمات این چنینی برای شکل و سبک آثار بگیریم و اگر تکرار این روش فیلمبرداری یک ایراد است این ایراد به هر دوی ما برمی گردد. ضمن اینکه بخشی از «لاتاری» با سرعت زیاد فیلمبرداری و همین امر باعث شد من به عنوان فیلمبردار یک جاهایی نتوانم آنچه را که لازم است به تصویر بکشم هرچند معتقدم این موضوع به فیلم صدمه نزده است ولی می شد خیلی بهتر به کار بپردازیم با این وجود به نظرم خروجی ما قابل قبول است.

وی درباره موضوع این اثر که باعث شد انتقادهایی به آن وارد شود و حتی در نامزدی های جشنواره هم دیده نشود، گفت: برخی افراد حساسیت های بی دلیل برای این فیلم ایجاد کردند که تامل برانگیز است. ما یک سوژه جذاب و البته مهم را به فیلم تبدیل کردیم و در آن نشان دادیم که یک پسری به دوبی می رود و انتقام عشق از دست رفته اش را می گیرد.

بهروز درباره شباهت کاراکترهای «لاتاری» به کاراکترهای «ماجرای نیمرزو» اظهار کرد: در نشست خبری این فیلم سوالاتی درباره این موضوع می شد که شخصیت های این فیلم شبیه شخصیت های دیگر آثار این کارگردان است. به هر حال هرکسی می تواند هر برداشتی را که دوست دارد از فیلم داشته باشد شاید همین شخصیت ها در آثار بعدی مهدویان هم حضور داشته باشند اما اینگونه نبود که ما به صورت تعمدی این حس را در مخاطب ایجاد کنیم و اصرار به این کار داشته باشیم.

وی در پایان گفت: ما می خواستیم برای مخاطب یک فیلم جذاب و دوست داشتنی بسازیم البته ما در آثار قبلی هم این موضوع را لحاظ کرده بودیم ولی در این فیلم تلاشمان را دوچندان کردیم و دوست داشتیم شروع آن از فجر باشد و به نظر من ارزشش را داشت چون به نظرم رضایت مخاطب بسیار مهمتر از اتفاقاتی مثل کسب جایزه از جشنواره است. برای ما مهم است که «لاتاری» به خوبی دیده شود و مردم آن را دوست داشته باشند.

کد خبر 4220095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha