۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۰۱

در جشنواره بیست و ششم عنوان شد؛

جزئیات آماری جشنواره دانشجوی نمونه/ استخدام اولین دغدغه دانشجویان

جزئیات آماری جشنواره دانشجوی نمونه/ استخدام اولین دغدغه دانشجویان

بیست و ششمین جشنواره دانشجو نمونه کشوری برای اولین بار در یک محفل دانشگاهی برگزار شد و ۴۰ دانشجو مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در بیست و ششمین جشنواره دانشجو نمونه کشوری  در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آمار برگزاری جشنواره گفت: این دوره، پنجمین دوره برگزاری جشنواره در دولت تدبیر و امید بوده و امسال برای اولین بار درخواست کردیم این مراسم در یک محفل دانشگاهی برگزار شود که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفته و وزارت بهداشت میزبان مراسم شد.

وی افزود: در جشنواره دانشجوی نمونه ابتدا کار در مرحله دانشگاهی انجام می گیرد که در حوزه وزارت علوم ۳ هزار و ۱۰۵ نفر و در حوزه وزارت بهداشت یک هزار و ۲۴۷ نفر ثبت نام اولیه را انجام دادند.

صدیقی افزود: پس از نهایی شدن مراحل ثبت نام در حوزه وزارت علوم ۹۷۲ دانشجو و در حوزه وزارت بهداشت ۴۶۷ دانشجو حائز شرایط شدند. در مجموع ۲۲۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت ۴۰ نفر در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند که از این تعداد ۲۷ نفر در حوزه وزارت علوم و ۱۳ نفر در حوزه وزارت بهداشت هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: از ۲۷ نفر دانشجوی حوزه وزارت علوم، ۲۰ نفر در مقطع دکتری، یک نفر در مقطع ارشد، یک نفر در مقطع دکتری حرفه ای و ۵ نفر در مقطع کارشناسی هستند. همچنین از این تعداد ۸ نفر در گروه علوم انسانی،   ۶ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۵ نفر در گروه علوم پایه و ۵ نفر در گروه کشاورزی و دامپزشکی و ۲ نفر در گروه هنر هستند. همچنین از ۲ دانشجو در گروه علوم انسانی تقدیر به عمل می آید.

وی افزود: در حوزه وزارت بهداشت از ۱۳ نفر برگزیده یک نفر در مقطع تخصصی بالینی، ۵ نفر در مقطع دکتری تخصصی، ۲ نفر در مقطع ارشد، ۳ نفر در مقطع دکتری حرفه ای و ۲ نفر در مقطع کارشناسی تقدیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در میان برگزیدگان وزارت علوم ۱۹ دانشجو مرد و ۸ دانشجو زن و در حوزه وزارت بهداشت ۷ دانشجو مرد و شش دانشجو زن هستند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: علاوه بر هدایای نقدی که برای دانشجویان نمونه پیش بینی شده امکان ادامه تحصیل نیز در مقاطع بالاتر و همچنین ارائه فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی ۶ تا ۹ ماهه با هزینه وزارتخانه ها نیز برای این دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: دانشجویان نمونه همچنین می توانند از امکاناتی که بنیاد ملی نخبگان برای این دسته از دانشجویان در نظر گرفته، استفاده کند.

در این مراسم چند تن از دانشجویان نمونه و دبیران انجمن های علمی دانشجویی دو وزارتخانه علوم و بهداشت دغدغه ها و انتظارات خود را بیان کردند. این دانشجویان جذب و استخدام به عنوان هیأت علمی ، تسهیل جذب افراد در دانشگاهها، حمایت مادی و معنوی از خانواده دانشجویان متاهل و بکارگیری افراد منتخب در عرصه های مدیریتی را به عنوان مهمترین دغدغه های خود مطرح کردند.

کد خبر 4245372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha