۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار:

شبکه تبلیغ دین در فضای مجازی حضور فعال داشته باشد

شبکه تبلیغ دین در فضای مجازی حضور فعال داشته باشد

بهار - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار حضور فعال شبکه تبلیغ دین در فضای مجازی را یک ضرورت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد جمشیدی صبح دوشنبه در جمع مبلغان حضور فعال مبلغین، مبلغات، کارشناسان امور دینی و مربیان قرآن و اقشارتأثیر حوزه تبلیغ دین در فضای مجازی را یک ضرورت دانست.

حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: با توجه به تغییر شکل ارتباطات انسانی در زمینه تبلیغ دین باید با برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه در بهره گیری از فضای مجازی در تبلیغ دین در گستره جهانی وارد عمل شد.

وی عنوان کرد: اگر با همفکری متخصصان حوزه فضای سایبری زمینه ایجاد بسترهای مناسب از لحاظ روانشناسی، علوم ارتباطات اجتماعی و جذب مخاطب درراستای ترویج ارزشهای اسلامی در شبکه های اجتماعی مختلف فراهم شود می توان اقدامات شایسته ای را در این خصوص داشت.

وی همچنین با تاکید براینکه اقشار تاثیرگذار دین در کاهش آسیب های اجتماعی، پیشقدم هستند، اضافه کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی قرآنی، بیان اثرات اسلام و آموزه‌های آن بر زندگی اشخاص، اعتیاد و اثرات مخرب آن بر فرزندان و جامعه در هیئات مذهبی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های متنوع با استفاده از حداقل امکانات موجود در مساجد برای جذب جوانان از دیگر اقدامات ائمه جماعات و فعالین فرهنگی دینی است که می تواند در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر واقع شود.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهار نیز از برگزاری برنامه‌های سال جدید با رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

محمد شهابی گفت: برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از اعتیاد، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، اعزام مبلغ و مبلغه و کارشناس به مناطق مختلف، کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی، حمایت از فعالیت های فرهنگی شورای فرهنگی محلات آسیب پذیر و توسعه فعالیتهای مرکز مشاوره شهدای مدافع حرم شهر بهار از مهمترین برنامه های فرهنگی در سال جدید است.

شهابی اضافه کرد: یکی از علل ارتکاب جرم در مناطق حاشیه نشین شهرها عدم آگاهی افراد از آموزه های دینی است که آموزش معارف دینی و احکام اسلامی از اهمیت بیشتری باید برخوردار باشد.

کد خبر 4258477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha