۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۹

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار عنوان کرد:

بهره‌گیری از فضای مجازی برای آموزش غیرحضوری مداحان

بهره‌گیری از فضای مجازی برای آموزش غیرحضوری مداحان

بهار - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار بر لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی و آموزش غیرحضوری مادحین اهل بیت(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد جمشیدی ظهر دوشنبه در جمع مداحان بر ضرورت ساماندهی و تقویت تخصصی مداحانتاکید کرد و گفت: از دیگر برنامه‌های کانون مداحان هدایت فعالیتهای تبلیغی مادحین در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه هنر مداحی مورد توجه ائمه معصومین (ع) بوده است، اضافه کرد: توجه و عنایت خاص آن بزرگواران به برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان و نیز اعیاد مذهبی شیعی باعث شد تا به تدریج شاعران، مرثیه سرایان و نغمه خوانان از منزلت خاصی در جامعه شیعه برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه اقبال عمومی آحاد مردم به‌ویژه بانوان به مجالس مذهبی، حساسیت متدینین و مراجع را نسبت به امر اصلاح شیوه های عزاداری و نظارت بر مجریان آن بیش از پیش کرده است، گفت: در همین راستا تشکیل گروهی از مداحان خواهر برای سازماندهی، آموزش، هدایت و نظارت بر عملکرد مداحان و روند مداحی در شهر بهار بیش از پیش احساس شد و اواخر فروردین ماه سالجاری انتخابات برگزار و کمیته ای با اکثریت آراء به‌عنوان اعضای این گروه انتخاب شدند.

وی افزود: ماموریت های اصلی این گروه در راستای اهداف کانون مداحان شهرستان بوده و شامل شناسایی، سازماندهی، آموزش، هدایت مداحان و نظارت بر عملکرد آنان و روند مداحی است.

حجت الاسلام جمشیدی برنامه‌ریزی برای تغذیه فکری مناسب و اجرای طرح‌های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد مداحی با بهره‌گیری از فضای مجازی و ویژگی‌های تخصصی و شأنی مداحان را از دیگر اهداف برشمرد که به صورت هدفمند اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: مداحان خواهر شهرستان بهار که قصد فعالیت در هیئات مذهبی و محافل فرهنگی دینی را دارند ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی مشخص شده در آئین‌نامه تعیین سطح مداحان هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با اشاره به لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی و آموزش غیرحضوری مادحین اهل بیت(ع)، عنوان کرد: ایجاد گروه در پیام‌رسان‌های داخلی از طریق کانون مداحان شهرستان به تفکیک جنسیت با عضویت مادحین اهل بیت(ع) یکی از برنامه‌های کانون است که با عضویت این اداره در آستانه نیمه شعبان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی این شهرستان و نیاز شهرستان به حضور فعال طلاب و روحانیون عنوان کرد: حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در سطوح مختلف فعالیت می‌کنند و بیش از ۷۰ نفر مبلغ و مبلغه در سطح شهرستان فعالیت دارند.

کد خبر 4278706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha