۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴

ابراهیم جعفری: خروج آمریکا از توافق هسته ای حماقت بود

ابراهیم جعفری: خروج آمریکا از توافق هسته ای حماقت بود

وزیر خارجه عراق در واکنش به خروج آمریکا از برجام تأکید کرد که این اقدام نوعی حماقت بوده که منجر به بی اعتمادی همه کشورهای جهان به واشنگتن می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الاخباریه، «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت که این اقدام نوعی حماقت است و تأکید کرد که همه کشورهای جهان اعتماد خود را به آمریکا بعد از این اقدام از دست داده اند.

جعفری تأکید کرد که خروج آمریکا از توافق هسته ای باورپذیری واشنگتن را زیر سوال برده و افزود: کشورهای جهان به دیگر کشورها بر اساس میزان تعهد آنها به توافق هایشان احترام می گذارند.

وزیر خارجه عراق گفت: چه معنایی دارد که در یک شبانه روز توافقی را که جاری است و جهان شاهد رسیدن به آن بوده را با یک امضا تغییر داده و از آن خارج می شود؟ همه دنیا در توافق هسته ای ایران شریک بوده و از ایجاد آن خوشحال بوده است و خروج از آن نوعی حماقت است که رئیس جمهور آمریکا که نماینده بزرگترین کشور جهان است، مرتکب آن شده و این گونه رفتار می کند.

وی دلایل آمریکا برای خروج از برجام را ضعیف و غیر واقعی توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که در این اقدام تجدید نظر شود و افزود که نتایج خروج از توافق هسته ای می تواند برای عراق و منطقه خطرناک باشد.

کد خبر 4298565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha