۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

کمیسیون عفو درسمنان فعال است/ ضرورت نگاه فرهنگی به مقوله زندان‌ها

کمیسیون عفو درسمنان فعال است/ ضرورت نگاه فرهنگی به مقوله زندان‌ها

سمنان - رئیس کل دادگستری استان سمنان بابیان اینکه کمیسیون عفو در استان فعالیت دارد، گفت: این کمیسیون توانسته عملکرد خوبی را در زمینه عفو زندانیان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن مظهری ظهر دوشنبه در شورای قضایی استان سمنان که به میزبانی دادگستری برگزار شد، همراهی سازمان زندان‌ها با دادگستری در اجرای عدالت قضایی در استان را مناسب توصیف کرد و بیان داشت: دادگستری نگاه حمایتی خود به زندان‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

وی افزود: در راستای حمایت از زندانیان کمیسیون عفو استان سمنان خوشبختانه فعال بوده و اقدامات شاخصی را نیز در راستای کمک و حمایت از زندانیان در دستور کار دارد.

رئیس شورای قضایی استان سمنان در ادامه خواستار نگاه فرهنگی به مقوله زندان‌ها شد و گفت: فرهنگ‌سازی در بین مردم، مسئولان و قضات در ارتباط با مجازات حبس دارای اهمیت است چراکه ما معتقد هستیم مجازات تنها به زندان افکندن یک فرد نیست و این تفکر باید در سطح جامعه نیز نهادینه شود.

اشتغال زندانیان در دست پیگیری

دادستان مرکز استان سمنان نیز در این نشست، ضمن اشاره به پیگیری اشتغال زندانیان پس از پایان دوره محکومیتشان در سطح استان، گفت: امکان استفاده از رای کار و ایجاد امکان اشتغال مددجویان در واحدهای صنعتی در دستور کار شورای قضایی است.

حیدر آسیابی بابیان اینکه امکان استفاده از رأی کار و اشتغال مددجویان با تعامل واحدهای تولیدی و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی میسر می‌شود، ابراز کرد: این اقدامات می‌تواند به ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده‌های زندانیان کمک شایانی کند.

وی افزود: ارتقای اقتصادی زندانیانی که جرائمشان به اتمام رسیده همچنان می‌تواند در کاهش بازگشت جمعیت کیفری به زندان‌ها مؤثر باشد چراکه بیکاری یکی از مشکلات عمده تولید معضلات اجتماعی است.

کد خبر 4354803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha