۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد:

تشکیل دادگاه ویژه برای افراد زیر ۱۸ سال

تشکیل دادگاه ویژه برای افراد زیر ۱۸ سال

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشکیل دادگاه ویژه برای افراد زیر ۱۸ سال گفت: این افراد توسط کانون اصلاح و تربیت تحت مراقبت و توانمندسازی اجتماعی و روانی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با  وزیر توانمندسازی زنان و کودکان کشور اندونزی، گفت: بهزیستی سازمانی علمی، تخصصی و کاربردی است.

وی ادامه داد: خط ملی ۰۹۶۲۸ ویژه مشاوره رایگان اعتیاد برای خانواده ها،خط تماس تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در راستای توانمند سازی اقشار در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی و مشاوره اورژانسی با خط ۱۴۸۰، سه خط تماس تلفنی برای ارائه خدمات توسط مراکز بهزیستی است.

محسنی بندپی با اشاره به لایحه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: برای هر فردی که مورد ظلم و خشونت واقع شود، اورژانس اجتماعی با نیروی انتظامی  هماهنگ هستند تا در مواقع لزوم از آنها کمک بگیرند.

وی با اشاره به تشکیل دادگاه ویژه ای برای افراد زیر ۱۸ سال گفت: این افراد توسط کانون اصلاح و تربیت تحت مراقبت و توانمندسازی اجتماعی و روانی هستند و کودکان به چرخه تحصیل برگردانده شده و مورد حمایت های همه جانبه سازمان بهزیستی قرار می گیرند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی مسئولیت کودکان بدسرپرست و بی سرپرست را نیز عهده دار است گفت: ۲۴ هزار کودک در مراکز شیرخوارگاه ها، شبه خانواده ها در راستای آموزش، سلامت و ادامه تحصیل مراقبت و نگهداری می شوند.

محسنی در دیدار با در مرکز جامع خدمات مشاوره و خط ۱۴۸۰، ضمن تشریح خدمات سازمان بهزیستی، بر توسعه اقدامات پیشگیرانه، ارتقاء ارتباطات مداخله گرایانه و مشخص شدن سیاست ها در راستای بهبود و کیفیت زندگی افراد نیازمند تأکید کرد و گفت: ۷۰ درصد تماس گیرندگان به صدای مشاوره (۱۴۸۰) را زنان تشکیل می دهند.

کد خبر 4362170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha