۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶

فیلیپین حریف قدری است؛

شاهین‎طبع: وضعیت حامد و ارسلان برای انتخابی جام جهانی مشخص نیست

شاهین‎طبع: وضعیت حامد و ارسلان برای انتخابی جام جهانی مشخص نیست

سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه ترکیب این تیم برای انتخابی جام جهانی هنوز مشخص نشده، گفت: منتظر نظر قطعی پزشک در مورد وضعیت حامد حدادی و ارسلان کاظمی هستیم.

مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه تمرینات تیم ملی بسکتبال برای دو دیدار پیش رو در انتخابی جام جهانی از شنبه آغاز شد، گفت: علاوه بر بازیکنانی که ترکیب تیم ملی را در بازی های آسیایی تشکیل می دادند، نفرات جدید دیگری را هم به اردو دعوت کردیم و تا به امروز تمرینات را در حضور آنها پیگیری کرده ایم. 

وی در مورد چرایی دعوت از نفرات جدید به اردوی تیم ملی بسکتبال خاطرنشان کرد:  بازیکنانی مانند حامد حدادی و ارسلان کاظمی مصدوم هستند و اینکه بتوانیم این نفرات را برای دیدار مقابل فیلیپین و ژاپن همراه داشته باشیم، اصلا مشخص نیست. لازم بود تا نفرات جدیدی در اردو داشته باشیم و وضعیت شان را زیر نظر بگیریم تا بتوانیم در صورت لزوم از آنها در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین در رابطه با وضعیت حدادی و کاظمی و اینکه «چقدر احتمال دارد شرایط استفاده از این دو بازیکن مهیا شود؟» تاکید کرد: هیچ چیز مشخص نیست. منتظر نظر پزشک در مورد نحوه استفاده از آنها در این دو بازی یا کلا عدم استفاده از آنها هستیم.

شاهین طبع همچنین با تاکید بر اینکه هنوز در رابطه با ترکیب تیم ملی برای دیدارهای پنجره چهارم انتخابی جام جهانی به جمع بندی نرسیده ایم، یادآور شد:  البته در مورد چند بازیکن و اینکه در ترکیب تیم باشند، جمع بندی لازم ایجاد شده اما ترکیب کامل تیم هنوز نهایی نشده است. در جلسه هماهنگی دیدار تیم های ایران و فیلیپین که چهارشنبه برگزار می شود، باید ترکیب نهایی را اعلام کنیم. از فرصت یکی دو روزه که تا زمان این نشست داریم، برای ارزیابی بهتر بازیکنان و مشخص شدن وضعیت بازیکنان استفاده می کنیم. 

«ترکیب تیم ملی بسکتبال برای هر دو دیدار مقابل فیلیپین و ژاپن ثابت خواهد بود یا احتمال تغییر وجود دارد؟» وی در پاسخ به این پرسش گفت: قطعا تغییر خواهیم داشت. حداقل به خاطر صمد نیکخواه بهرامی و اینکه وی بعد از بازی با فیلیپین باید راهی آمریکا می شود. در مورد دیگر نفرات هم طی همین یکی دو روز فرصتی که داریم، جمع بندی لازم را خواهیم داشت. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر در مورد فیلیپین و شرایط این تیم گفت: فیلیپین تیم خوبی در اختیار دارد. این تیم بعد از دیدار با ایران، از تهران راهی محل برگزاری دیدار بعدی خود می شود که فکر می کنم قزاقستان باشد. به همین دلیل فیلیپینی ها ۱۶ بازیکن در اختیار خواهند داشت که  ۶ - ۵ نفر از آنها متولد آمریکا هستند اما با پاسپورت فیلیپین برای تیم ملی این کشور بازی می کنند. یک بازیکن آلمانی الاصل هم در ترکیب فیلیپین حضور دارد.

وی با یادآوری اینکه فیلیپین در بازی های آسیایی توسط کره جنوبی حذف شد و بعد خودِ کره ای ها هم توسط ایران کنار رفتند، ادامه داد: این دلیلی بر ضعیف بودن فیلیپین نیست. این تیم به خاطر حضور بازیکنان آمریکایی الاصل، ترکیب قدرتمندی در اختیار دارد. البته باید ببینیم فیبا اجازه می دهد که فیلیپین از این دسته بازیکنان خود به طور کامل استفاده کند یا نه. منتظر هستیم تا این موضوع هم مشخص شود. 

شاهین طبع همچنین در مورد بازی های آسیایی و عملکرد تیم ملی بسکتبال در این بازی ها که با عنوان نایب قهرمانی همراه بود، گفت: بخت قهرمانی بودیم. بازیکنان واقعا تلاش کردند و مستحق این عنوان هم بودند اما به خاطر خیلی از دلایل از کسب آن بازماندیم. مهمترین موضوع هم مربوط به چگونگی عملکردمان در دیدار فینال بود. ما باید در دیدار نهایی مقابل چین سرعت بیشتری به بازی می دادیم. باید آنگونه که در کوارتر اول بودیم، سایر کوارترها را هم دنبال می کردیم اما این کار را انجام ندادیم. برخلاف ما، چینی ها در کوارترهای دوم، سوم و چهارم هم مانند کوارتر اول بازی کردند و توانستند برتری را از آن خود کنند. 

این مربی تاکید کرد که هنوز برای فصل آینده رقابت های لیگ برتر با هیچ تیمی مذاکره نداشته است.

کد خبر 4399080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha