۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸

ترجمه «داستان‌های کوتاه» ادگار آلن پو به چاپ چهارم رسید

ترجمه «داستان‌های کوتاه» ادگار آلن پو به چاپ چهارم رسید

کتاب «داستان‌های کوتاه» نوشته ادگار آلن پو با ترجمه پریسا سلیمان‌زاده اردبیلی و زیبا گنجی توسط نشر نگاه به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «داستان‌های کوتاه» نوشته ادگار آلن پو با ترجمه مشترک پریسا سلیمان‌زاده اردبیلی و زیبا گنجی به تازگی توسط نشر نگاه به چاپ چهارم رسیده است.

ادگار آلن پو را به عنوان خالق داستان‌های سیاه و یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان داستان کوتاه ادبیات جهان می‌شناسند. او علاوه بر داستان‌نویسی، به سرایش شعر هم مشغول بوده اما از جمله شخصیت‌هایی است که در دوران حیات، چندان قدر ندید. کتاب «داستان‌های کوتاه» از این نویسنده، در ادامه روند چاپ داستان‌های کوتاه نویسندگان بزرگ جهان توسط نشر نگاه، دو سال پیش به چاپ رسید و سال گذشته چاپ سومش با قیمت 22 هزار تومان عرضه شد.

این نویسنده از بنیانگذاران داستان کوتاه به عنوان یک ژانر و همچنین ادبیات پلیسی، علمی تخیلی و وحشت است و تاثیر زیادی روی ادبیات آمریکا و نویسندگان پس از خود داشته است. پو، در داستان‌هایش بینشی عمیق به درون (گمراهی ذهنی) پدید می‌آورد که نشان‌دهنده مرز باریک میان عقل و جنون است. کشمکش همیشگی میان دو نفس درونی که در داستان «ویلیام ویلسن» از آثار این نویسنده، آشکارترین نمود را دارد و آنچه را که روانشناسی نوین «شخصیت دوپاره» می‌خوانند، به خوبی نشان می‌دهد.

به غیر از مقدمه، عناوینی که در این کتاب به چاپ رسیده‌اند، به این ترتیب‌اند:

گربه‌ سیاه، سوسک طلایی، قصه‌ هزارودوّم شهرزاد، بالماسکه‌ مرگ سرخ، خمره‌ آمونتیلادو، روش دکتر قییر و پروفسور پرر، نامه‌ ربوده شده، افسانه‌ سکوت، سقوط در گرداب مالستروم، لیجیا، قلب افشاگر، قتل در خیابان مورگ، سقوط خانه‌ آشر، میعاد، چاه و آونگ، قورباغه‌ لنگ، پیامی پیدا شده در یک بطری، تصویر بیضی شکل، تدفین پیش‌هنگام، گاهشمار زندگی ادگار آلن پو، آثار مهم نویسنده.

چاپ چهارم این کتاب با 365 صفحه و قیمت 40 هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4449883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha