۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

شیراز قطب حوزه اقتصاد دانش بنیان است

شیراز قطب حوزه اقتصاد دانش بنیان است

شیراز- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، شیراز را به عنوان قطب اصلی حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سه شنبه با هدف بازدید از طرح‌های دانش بنیان و حضور در شورای اداری فارس وارد شیراز شد.

وی در بدو ورود به شیراز از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی بازدید و سپس شتاب دهنده و مرکز نوآوری پرسیس ژن در شهرک صدرا را افتتاح کرد.

بازدید از پارک علم و فناوری فارس، شرکت مهندسین مشاور رادمان صنعت نصر، شرکت مهندسی و پژوهشی امواج آبی، پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری و طرح‌های فناورانه دانشگاه شیراز و همچنین شتاب دهنده کوانتوم دانشگاه شیراز از دیگر برنامه‌های حضور یک روزه دکتر ستاری در شیراز خواهد بود.

ستاری همچنین پس از بازدید از مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز از واحدهای فناور حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی هم بازدید و سپس در شورای اداری فارس شرکت حضور خواهد یافت و در پایان از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در شیراز بازدید دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از واحدهای دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی شیراز گفت: جهت گیری اقتصاد استان فارس به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

ستاری با اشاره اینکه جوانان به عنوان محور توسعه اقتصادی در قالب شرکت‌ها می‌توانند خلق ثروت کنند، بیان کرد: تا امروز جهت گیری خوبی در این حوزه در کشور انجام شده است اما فاصله زیادی تا رسیدن به هدف اصلی وجود دارد.

وی ادامه داد: کار ما این است که مشکلات و مسائل شرکت‌ها را پیگیری و حل کنیم.

وی با بیان اینکه با از شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های خوبی می‌شود، افزود: تمام شرکت‌هایی که رشد کردند و از پارک علم و فناوری خارج و درشهرک‌های صنعتی مستقر شده‌اند و شرکت‌ها و استارت آپ‌هایی که تازه به این عرصه وارد شده‌اند زیر چتر حمایتی دولت قرار می‌گیرند.

ستاری اظهار داشت: امروز برای کمک در حوزه زیر ساخت‌ها تصمیمات و مصوباتی خواهیم داشت تا بخش خصوصی با تمایل بیشتری در این حوزه سرمایه گذاری کند.

کد خبر 4559814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha