۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۱

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد:

رشد ۱۵۰ درصدی بازدیدکنندگان از آثار تاریخی کرمانشاه

رشد ۱۵۰ درصدی بازدیدکنندگان از آثار تاریخی کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از رشد ۱۵۰ درصدی آمار بازدیدکنندگان از آثار تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید قادری عصر امروز شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: از روزی که ستاد سفرهای نوروزی آغاز به کار کرده تا دوم فروردین ماه جاری بیش از ۲۶۰ هزار نفر از آثار و اماکن تاریخی و توریستی استان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به طور میانگین در سنوات گذشته سالانه ۲ میلیون نفر از این آثار بازدید می‌کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: این آمار سالانه نسبت به استان‌هایی که جاذبه‌های کمتری از کرمانشاه دارند وضعیت نامناسبی بود.

قادری از تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان خبر داد و گفت: علاوه بر این رویداد جهانی کرمانشاه ۲۰۲۰ را در چشم انداز داریم که با توجه به جاذبه‌های اکوتوریستی موجود کرمانشاه این قابلیت را دارد.

وی با اشاره به استقبال و حمایت استاندار کرمانشاه از میزبانی استان در این اجلاسیه جهانی، گفت: برای این منظور به حوزه گردشگری روستایی توجه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه سال جدید را با رویکرد و برنامه‌ریزی دقیقی آغاز کرده‌ایم، ادامه داد: رویکرد سازمان میراث هم در بحث گردشگری کشور به سمت غرب است.

کد خبر 4574365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha