۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳

توسط کتابسرای تندیس؛

ترجمه رمان علمی‌تخیلی «ریگی در آسمان» چاپ شد

ترجمه رمان علمی‌تخیلی «ریگی در آسمان» چاپ شد

رمان «ریگی در آسمان» نوشته آیزاک آسیموف با ترجمه سعید سیمرغ توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «ریگی در آسمان» نوشته آیزاک آسیموف به‌تازگی با ترجمه سعید سیمرغ توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

آیزاک آسیموف نویسنده آمریکایی روس‌تبار، یکی از نویسندگان شناخته‌شده ژانر علمی‌تخیلی است که در سال ۱۹۲۰ متولد و در سال ۱۹۹۲ درگذشت. کتاب «ریگی در آسمان» این نویسنده درباره خیاط بازنشسته‌ای به نام جوزف شوارتز است. این مرد که در سال ۱۹۴۹ در حال قدم‌زدن در یکی از خیابان‌های شهر شیکاگو است، ناگهان خودش را در دنیایی می‌بیند که برایش غریبه است. به همین‌دلیل به‌دنبال فردی می‌گردد تا کمک‌اش کند. در این‌میان به در خانه‌ای می‌رسد و از مالکانش کمک می‌خواهد. اما اهالی آن خانه به زبانی حرف می‌زنند که آن‌هم برای جوزف شوارتز آشنا نیست.

در ادامه رمان ماجراهای خانه‌ای که جوزف شوارتز به آن پا گذاشته، این‌چنین دنبال می‌شود: آربین و لوا مارن به‌طور غیرقانونی پدر پیر و فلج لوا را در خانه نگه داشته‌اند و مشغول بازی هستند که در خانه به صدا در می‌آید. وقتی در را باز می‌کنند، جوزف شوارتز را می‌بینند که به زبانی غیر قابل درک حرف می‌زند. آربین و لوا، جوزف را به خانه راه می‌دهند و صبح روز بعد، گرو، پدر لوا به گمان این‌که تازه‌وارد، سلامت عقلی ندارد، به آربین پیشنهاد می‌دهد شوارتز را به شهر شیکا ببرد تا در آنجا با دستگاهی که جدیداً اختراع شده و وظیفه‌اش بالابردن ظرفیت یادگیری مغز است جراحی شود، به امید این‌که بتوانند از او برای کار در مزرعه استفاده کنند.

پس از این پای تاریخ‌شناسی از بخش سیریوس کهکشان به داستان باز می‌شود که بل آرواردن نام دارد و برای پژوهش درباره خاستگاه انسان‌ها به زمین آمده است. مخاطب در این‌مقطع از رمان متوجه می‌شود امپراطوری انسان‌ها در کهکشان گسترده شده و سطح کره زمین هم به مواد رادیواکتیو آلوده شده است. تنها بخش‌ها و تکه‌های کوچکی از زمین باقی مانده که برای زندگی مناسب هستند. در صفحات بعدی قرار است آرواردن با داستان جوزف شوارتز تلاقی پیدا کند. بنابراین آرواردن فرماندار زمین را درمورد پروژه‌اش در جریان می‌گذارد و به‌طور تصادفی نام دکتر شکت به میان می‌آید که مخترع دستگاه سیناپس ساز است؛ دستگاهی که برای افزایش ظرفیت یادگیری مغز اختراع شده است. فرماندار به دیدار دکتر شکت می‌رود و با او در مورد اختراعش صحبت می‌کند اما دکتر شکت می‌گوید دستگاه در مرحل آزمایش شکست خورده است اما آربین، مردی به نام شوارتز را به‌عنوان داوطلب عمل‌شدن با آن دستگاه معرفی می‌کند و...

این کتاب با ۲۹۰ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان به بازار آمده است.

کد خبر 4582159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha