۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

بهبود وضعیت خاک کشاورزی سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

بهبود وضعیت خاک کشاورزی سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

قزوین- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ششم باید سالانه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبود یافته و آماده تولید شود که تحقق آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

علی مراد اکبری در حاشیه افتتاح طرح های جهاد کشاورزی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لایحه جامع قاتون حفاظت خاک ابلاع شده و بزودی آیین نامه اجرایی و تدوین خواهد شد که جلوگیری از تخریب و آلودگی خاک مورد توجه است.

وی بیان کرد: بر اساس این قانون خروج هر گونه خاک کشاورزی از کشور ممنوع است و خاک صنعتی با مجوز وزارت صمت در موارد محدود برای موارد خاص و کارهای پژوهشی بلامانع است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: خاک در کشور مظلوم واقع شده و امیدواریم با اجرای این قانون بتوانیم از جایگاه ارزشمند خاک در تامین امنیت غذایی مردم صیانت کنیم.

حتی یک وجب خاک کشاورزی از کشور خارج نشده است

اکبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص خروج خاک از کشور اظهارداشت: حتی یک وجب خاک از کشور خارج نشده و کلیپ هایی که در فضای مجازی منتشر شده بود بررسی کردیم موارد محدودی خاک صنعتی خارج شده بود که با مجوز وزارت صمت بود.

وی در خصوص میزان تخریب خاک در کشور بیان کرد: آمار فرسایش خاک در کشور بالا در برخی مناطق حدود ۱۵ تن در هکتار است که دقیق نیست اما با همه حفاظتی که انجام شده میزان تخربب خاک در ایران بالاست.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در قانون برنامه ششم تصویب شده سالانه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبود وضعیت پیدا کند و حاصلخیز شده و منابع الی خاک افزایش پیدا کند تا آماده تولید شده و توان حاصلخیزی و بهره وری خاک بالا برود.

اکبری اظهار کرد: اجرای این طرح سالانه به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون تامین نشده است.

کد خبر 4642993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha