۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۳

توسط نشر نو؛

«در جست‌وجوی طبیعت» به چاپ چهارم رسید

«در جست‌وجوی طبیعت» به چاپ چهارم رسید

کتاب «در جست‌وجوی طبیعت» (غریزه زیست گرایی) نوشته ادوارد ویلسون با ترجمه کاوه فیض اللهی توسط نشر نو به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «در جست‌وجوی طبیعت» (غریزه زیست گرایی) نوشته ادوارد ویلسون با ترجمه کاوه فیض اللهی به‌تازگی توسط نشر نو به چاپ چهارم رسیده است.

چاپ اول این ترجمه، اردیبهشت ۹۷ به بازار آمد. چاپ‌های دوم و سومش نیز به‌ترتیب مرداد و دی‌ماه همان سال منتشر شدند. به‌تازگی نسخه‌های چاپ چهارم این کتاب به بازار نشر آمده‌اند.

ادوارد ویلسون، زیست شناس و طبیعی دان آمریکایی که اکنون ۸۸ سال دارد، یکی از بزرگ ترین نظریه پردازان تکامل در جهان است که تا به حال ۳۰ کتاب درباره مورچه ها، بوم شناسی و حفاظت، زیست شناسی اجتماعی، تنوع زیستی و تکامل نوشته است. او استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد و برنده جوایز مختلفی است و دوران کودکی اش را در جنوب آمریکا، به جمع آوری مارها و حشرات در جنگل، مرداب و مناطق طبیعی مختلف گذرانده است.

ناتالی انجی‌یر نویسنده «دلبری دیوها» درباره کتاب «در جست‌وجوی طبیعت» در مجله ساینس نوشته است: «در جست‌وجوی طبیعت ویلسون را در تهاجمی‌ترین و خواندنی‌ترین هیئتش به نمایش می‌گذارد؛ جشنواره‌ای از ایده‌ها درباره مورچه‌ها، مارها، کوسه‌ها و طبیعت انسان متعالی و وحشی، و نیاز عمیق ما به وحش.»

ادوارد ویلسون معتقد است زیست گرایی چیزی نیست جز مجموع گرایش های مثبت و منفی به ویژگی های زیستگاهی. ما انسان ها نزدیک به ۲ میلیون سال به عنوان شکارچی-گردآور زندگی کرده ایم و تمام این مدت در نوع خاصی از زیستگاه احساس امنیت بیشتری کرده و به منابع مورد نیازمان، بیشتر دسترسی داشته ایم. ما همواره شکل خاصی از زیستگاه را زیبا می بینیم و تلاش می کنیم پارک هایمان را به آن شکل بسازیم.

زیست گرایی تلاش ویلسون برای یافتن زمینه ای مشترک میان دو موضوع مورد علاقه اش یعنی زیست شناسی اجتماعی و حفاظت از تنوع زیستی است. بنیاد فرضیه زیست گرایی (و زیست هراسی) وجود ساختارهای فیزیولوژیک یا عصبی با مبنای ژنتیکی است که به گیاهان، جانوران و زیستگاه های گوناگون واکنش متفاوتی نشان می دهند. گرایش مثبت یا منفی به جنبه های خاصی از زیستگاه سازشی است و به خصوص در زیستگاه اجدادی انسان به ما کمک می کرد خطرات را بشناسیم و به منابع دسترسی پیدا کنیم.

«طبیعت جانوران، طبیعت انسان»، «الگوهای طبیعت» و «فراوانی طبیعت» عناوین ۳ فصل اصلی این کتاب هستند. ویلسون در این کتاب علاوه بر انتقال یافته هایی که درباره خود جانوران و طبیعت هستند، در پی این است که یافته هایش چه چیزهایی درباره طبیعت انسان و رفتار گونه بشری به او و مای مخاطب می گویند.

چاپ چهارم ترجمه کتاب «در جست‌وجوی طبیعت» با ۲۷۰ صفحه و قیمت ۴۳ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4663012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha