۶ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۰

توسط نشر نو؛

کتاب «در جست و جوی طبیعت» چاپ دومی شد

کتاب «در جست و جوی طبیعت» چاپ دومی شد

کتاب «در جست و جوی طبیعت» (غریزه زیست گرایی) نوشته ادوارد ویلسون با ترجمه کاوه فیض اللهی توسط نشر نو به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «در جست و جوی طبیعت» (غریزه زیست گرایی) نوشته ادوارد ویلسون با ترجمه کاوه فیض اللهی به تازگی توسط نشر نو به چاپ دوم رسیده است.

چاپ اول این کتاب اردیبهشت امسال منتشر شد و چاپ دومش طی روزهای گذشته وارد بازار نشر شده است.

از نظر نویسنده کتاب و عبدالحسین وهاب زاده که دیباچه‌ای برای کتاب نوشته، زیست‌گرایی چیزی نیست جز مجموع گرایش‌های مثبت و منفی به ویژگی‌های زیستگاهی. ما انسان‌ها نزدیک به ۲ میلیون سال به عنوان شکارچی-گردآور زندگی کرده‌ایم و تمام این مدت در نوع خاصی از زیستگاه احساس امنیت بیشتری کرده و به منابع مورد نیازمان، بیشتر دسترسی داشته‌ایم. ما همواره شکل خاصی از زیستگاه را زیبا می‌بینیم و تلاش می‌کنیم پارک‌هایمان را به آن شکل بسازیم.

یکی از جالب ترین تصاویری که ذهن ویلسون با وجود کمترین شواهد علمی قطعی موفق به دیدنش شد، زیست‌گرایی است. زیست‌گرایی تلاش ویلسون برای یافتن زمینه‌ای مشترک میان دو موضوع مورد علاقه‌اش یعنی زیست شناسی اجتماعی و حفاظت از تنوع زیستی است.

ادوارد ویلسون، زیست شناس و طبیعی دان آمریکایی که اکنون ۸۸ سال دارد، یکی از بزرگ ترین نظریه پردازان تکامل در جهان است که تا به حال ۳۰ کتاب درباره مورچه ها، بوم شناسی و حفاظت، زیست شناسی اجتماعی، تنوع زیستی و تکامل نوشته است. او استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد و برنده جوایز مختلفی است و دوران کودکی اش را در جنوب آمریکا، به جمع آوری مارها و حشرات در جنگل، مرداب و مناطق طبیعی مختلف گذرانده است.

مطالب این کتاب در ۳ فصل با این عناوین نوشته شده‌اند: «طبیعت جانوران، طبیعت انسان»، «الگوهای طبیعت» و «فراوانی طبیعت».

چاپ دوم این کتاب با ۲۷۰ صفحه و قیمت ۳۲ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4358555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha