۳ دی ۱۳۸۲، ۱۶:۰۴

نماينده مردم سيرجان و بردسير در نطق پيش از دستور :

انتخابات و رعايت قواعد آن براي رسيدن به جامعه دين مدار و مردم سالار سرنوشت ساز است

سيد محمد هاشمي نماينده مردم سيرجان و بردسير درنطق پيش از دستور جلسه علني امروز مجلس گفت: انتخابات و رعايت قواعد آن براي رسيدن به جامعه اي دين مدار و مردم سالار بسيار مهم و سرنوشت ساز است.

به گزارش خبرنگار پارلماني" مهر" هاشمي با قرائت بخشي از سخنان حضرت امام (ره) در زمينه حضورمردم در صحنه انتخابات گفت : اصل ششم قانون اساسي اداره امور كشور را با مراجعه به آراء عمومي تعيين نموده است.
وي در بخش ديگري از نطق خود با تاكيد بر ضرورت استفاده بهينه از نيروي انساني جوان كشور گفت : نسل دوم انقلاب در قاموس اصلاحات ،  تقاضاها و مطالبات بسياري  دارد كه بيش از هر چيز خواستار درك معقول و منطقي خود بدور از شعارهاي تكراري و ملال آور گذشته است و اينكه حكومت بايد نيازها و درخواستهاي آنان را كه حول محور تنوع و نوع جويي قراردارد به رسميت بشناسد.
نماينده مردم سيرجان و بردسير گفت: نسل جديد به بهره برداريها و برداشت هاي سو نسل پيشين خود از قدرت امتيازات برداريها و برداشت ها سو نسل پيشين خود از قدرت امتيازات و رانتها اعتراض جدي دارد و خطر جدي  انقلاب را درتقسيم نابرابر و غير قانونمند قدرت و برقراري انحصار در عرصه اقتصادي و سياسي مي بيند.
وي افزود: نسل جديد به دنبال بينشي مردم سالارانه و روشنفكرانه و روز آمد از حكومت و فرمانروايي است و هر گونه قرائت انقباضي و تحميلي و غير منطقي از قدرت را مردود مي شمارد خصوصا اگر مذهب و مقدسات دستمايه توجيه برخي عملكردها و سياستها قرار گيرد تنفر دارد و نهايتا نسل جديد به مشاركت و دخالت دادن اراده و انتخاب خود در تمام امور و شئون حكومت مي انديشد و بر پاسخگو بودن همه نهادها و مراكز قدرت و شفاف سازي همه سياستها و قانونمندي رفتارها پاي مي فشارد.
هاشمي ضمن تبريك ميلاد حضرت مسيح (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) ، انتفاضه فلسطين را مورد توجه قرار داد و گفت: اميد است كه با منطقي انديشيدن سران كشورهاي بزرگ بخصوص آمريكا كه حامي اصلي اسراييل  است حقوق حقه فلسطينيان اعاده شود.

کد خبر 46644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha