۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

۷۲ پروژه احداث و بازسازی خانه بهداشت در سمنان آغاز شده است

۷۲ پروژه احداث و بازسازی خانه بهداشت در سمنان آغاز شده است

گرمسار - رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اجرای ۷۲ پروژه احداث و بازسازی خانه بهداشت در شهرهای تابعه این دانشگاه خبر داد و گفت: جذب خیران برای اجرای این پروژه‌ها در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهید نبی‌الله صفری گرمسار که به میزبانی سالن هلال‌احمر در حال برگزاری دست، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های درمانی در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، اظهار داشت: ۷۲ پروژه بازسازی و احداث خانه‌های بهداشت روستایی باهدف ارتقای سطح سلامت و توسعه خدمات درمانی در سمنان آغازشده است.

وی با تأکید بر لزوم جذب خیران برای اجرای این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح پنجمین مرکز خدمات جامع سلامت در گرمسار بودیم که این پروژه دومین مرکز بزرگ جامع سلامت در این شهرستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه این مرکز ظرفیت ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به ۱۲ هزار نفر را دارد، یادآور شد:  مرکز خدمات جامع شهید نبی‌الله صفری طی سال‌های گذشته ساختمان بسیار فرسوده‌ای داشت و ارائه خدمات در آن با مشکل مواجه بود که خوشبختانه امروز شرایط این مکان بهبودیافته است.

دانایی بیان کرد:  مراکز جامع خدمات سلامت در هر شهرستان ارائه‌دهنده خدمات سلامت در دو حوزه مهم پیشگیری و درمان ابتدایی هستند که طبیعتاً در گرمسار نیز این شرایط حاکم است.

وی با اشاره به اینکه خدمات پیشگیری در اولویت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار دارد، بیان کرد: کنترل بیماری‌های واگیر علاوه و کنترل بیماری‌های غیر واگیر مثل قلب و عروق ، فشار خون ، دیابت و غیره از دیگر اولویت های دانشگاه علوم پزشکی سمنان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در شاهرود و سمنان است.

کد خبر 4682074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha