۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۳

بازدید وزیر از اردوی کاراته و تکواندو؛

طباطبایی: قول مدال نمی‌دهم/ پولادگر: بانوان به دنبال سهمیه هستند

طباطبایی: قول مدال نمی‌دهم/ پولادگر: بانوان به دنبال سهمیه هستند

وزیر ورزش و جوانان با حضور در آکادمی ملی المپیک از اردوی تیم ملی کاراته بازدید کرد. رئیس فدراسیون کاراته در این بازدید گفت: برای مدال طلا در توکیو تلاش می کنیم اما قول نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی‌فر عصر امروز با حضور در آکادمی ملی المپیک  از اردوی تیم های ملی کاراته، تکواندو وتمرینات احسان حدادی بازدید .در این بازدید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، قراخانلو، سجادی و سعیدی نیز حضور داشت.  

در جریان این بازدید وزیر ورزش و جوانان دقایقی از تمرین  اعضای تیم کاراته مردان زیر نظر کادر فنی را تماشا کرد. این در حالی بود که  بانوان ملی پوش نیز به همراه باقری نایب رئیس و ستاره موسوی سرمربی خود نیز در سالن حضور داشتند.

 در طول مدت این بازدید، سالن تمرین کاراته هوای مناسبی نداشت و به شدت گرم بود که همین موضوع باعث شد سلطانی فر دستور پیگیری دهد.

طباطبایی: کاراته کاهای خوبی داریم، ولی قول مدال نمی دهم
 سید حسن طباطبایی با ارایه گزارشی از عملکرد تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا، شرایط ملی پوشان را برای کسب سهمیه تشریح کرد و گفت نزدیک به ۱۰ تورنمنت دیگر تا پایان زمان کسب سهمیه پیش رو  و اعضای تیم ملی شرایط خوبی دارند. خیلی امیدواریم تا دختران ما از سیستم رنکینگ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند.

رئیس فدراسیون کاراته افزود: کادر فنی بسیار خوبی در دو بخش بانوان وآقایان داریم که بدون حاشیه برای رسیدن به هدف تلاش می کنند . پورشیب کاپیتان تیم ملی است که در آسیا طلا گرفت. از ۳ وزن المپیکی مردان در ۲ وزن شرایط بسیار خوبی برای کسب سهمیه المپیک داریم. در بانوان نیز حمیده عباسعلی در جایگاه دوم رنکینگ دارد و از شرایط بسیار خوبی برای کسب سهمیه برخوردار است.طراوت خاکسار نیز وضعیت مناسبی دارد و امیدوارم با توجه به پتانسیل موجود بتوانیم حداکثر هدف ملی‌پوشان پس از کسب سهمیه کسب مدال در المپیک است. کادرهای فنی باتجربه و دلسوزی داریم که با عدالت محوری بخوبی مسئولیت کادر فنی را پیش می برند.

پس از صحبت های طباطبایی، وزیر ورزش اعلام کرد که انتظار پنج شش مدال طلا را داریم و به همین خاطر اینجا هستیم.

طباطبایی در پاسخ اظهار داشت: بهترین های کاراته را در اختیار داریم ولی شرایط المپیک متفاوت است و تلاش می کنیم بهترین نتیجه را بگیریم ولی هیچ چیز در المپیک که شرایط خاصی دارد قابل پیش بینی نیست و می توانیم قولی دهیم. 

هروی: انتطارات بالا به ما انگیزه می دهد
در ادامه این بازدید، هروی سرمربی تیم ملی کاراته خطاب به مسعود سلطانی فر گفت: انتظار شما از کاراته به ما قوت قلب می دهد. تیم ما تاریخ ساز رقابتهای جهانی و آسیایی است و قول نمی دهیم ولی تلاش داریم بهترین نتیجه را در بازیهای المپیک کسب کنیم. ما ۱۱-۱۰ کاراته‌کا در کورس کسب سهمیه داریم که همه شانس دارند. رقابت در بین نفرات خودمان برای کسب سهمیه زیاد است. تیم ما در کنار هم تلاش می کنند. سجاد بعد از یک‌سال و نیم، مقام اول دنیا را گرفت و پورشیب هم در یک وزن پایبن تر طلا گرفت.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: برای کسب سه سهمیه ۱۱ کاراته‌کا تلاش می کنند و مطمئن باشید دختران و پسران ایرانی برای مدال طلای المپیک تلاش می کنند.

موسوی: کار دختران در المپیک آسان تر از آقایان است

همچنین ستاره موسوی سرمربی بانوان با تشکر از حمایت های وزیر و مسئولان گفت: برای اولین بار با همدلی در مسابقات آسیایی سه طلا و نفره کسب کردیم. ما راه طولانی تا کسب سهمیه داریم ، کسب سهمیه از طریق رنکینگ سخت است. مدال آوری در بانوان ساده تر از آقایان است و ان شالله اول کسب سهمیه بعد مدال المپیک را دنبال خواهیم کرد.

پولادگر: در بانوان به دنبال سهمیه های قاره ای هستیم
وزیر ورزش و جوانان بعد از حضور در اردوی تیم ملی کاراته و پس از آن دیدار با احسان حدادی به سالن بدنسازی رفت و دقایقی هم با ملی پوشان تکواندو دیدار و گفتگو کرد. در جریان این دیدار سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو با تشریح شرایط کسب سهمیه المپیک و اینکه در این رشته ۱۲۸ نفر تکواندوکار در بازیهای المپیک در دو بخش مردان و بانوان به رقابت خواهند پرداخت افزود: خیلی بعید است ما چهار سهمیه المپیک را بگیریم تا زمانی که کسب سهمیه به این صورت برگزار می‌شود در دوره‌های قبل هم ما و کره جنوبی تنها سه سهمیه گرفتیم.

مسعود سلطانی فر از رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص شرایط کسب سهمیه بانوان سئوال کرد که وی پاسخ داد: در بخش بانوان از طریق رنکینگ نمی‌توانیم سهمیه بگیریم ما در قاره آسیا شانس کسب سهمیه المپیک را داریم که ان شاالله آخر پاییز که جوجه‌ها را می‌شمارند تکلیف سهیمه المپیک از مسابقات گرنداسلم روشن می‌شود. پنج نفر اول رنکینگ می‌توانند سهمیه بگیرند. اگر ما جوش مسابقات جهانی منچستر را می‌زدیم به خاطر این موضوع بود البته هنوز هم تکلیف امتیاز میرهاشم مشخص نشده امیدوارم تکلیف او مشخص شود.

در ادامه این صحبت‌ها صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ما در حد توان مکاتبه کردیم و جلسه‌ای حضوری با «دکتر چو» رئیس فدراسیون جهانی تکواندو داشتیم و موضوع میرهاشم را مطرح کردیم آنها قول دادند یا مسابقه‌ای برگزار شود یا یک سهمیه به تکواندو بدهند.

عسکری: اول کسب سهمیه بعد مدال المپیک
در ادامه این صحبت‌ها فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو با ارائه گزارشی از نحوه کسب سهمیه المپیک تکواندوکاران گفت: ما در حال حاضر نیاز به حمایت داریم تا بتوانیم سهمیه‌های المپیک را کسب کنیم. رقبای ما از تورنمنت های غیر از جهانی و گرندپری ۴۰ امتیاز ممکن را بدست آورده اند، ولی ما این فرصت را داریم که در این بخش امتیازاتی به داشته های خود اضافه کنیم.امیدوارم با حمایت مسئولان، در تورنمنت‌ها که کسب امتیاز راحت‌تر است، حاضر شویم و امتیاز کسب کنیم. اول باید سهمیه را بدست آوریم و بعد به مدال فکر کنیم.

سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندو نیز خاطر نشان کرد: برای خوشحال کردن مردم باید همه از ما ورزشکاران تا مسئولان  همدل شویم و قطعاً با این روش روزهای خوبی در پیش داریم.

سلطانی فر: انتظارات از تکواندو بالاست
مسعود سلطانی‌فر نیز در جمع ورزشکاران اظهار داشت: نتایج شما را پیگیری می‌کنم و انتظارات از شما به عنوان رشته‌ای که در کنار کشتی و وزنه‌برداری بیشترین افتخارات را در تاریخ المپیک کسب کردید، بسیار بالاست. انتظار اول ما از تکواندو، کشتی و کاراته در المپیک است و با توجه به کاهش سهمیه وزنه‌برداری، این رشته در جایگاه بعدی قرار دارد. پولادگر در گذشته نیز به ما گفته بود که تکواندو شانس کسب سه سهمیه را دارد، اما من و صالحی امیری امیدواریم که با این سه سهمیه، سه مدال را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال مالی جدید برای اعزام‌ها محدودیت داریم اما برای رشته‌های خوش‌سابقه مانند تکواندو محدودیتی قائل نشدیم و چیزی از سقف اعتبارات کم نکردیم. با همین شرایط نیز همدل می‌شویم و جلو می‌رویم تا موجب عزت و افتخار کشور شویم.

کد خبر 4685725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha