۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۰۰

مدیر جهاد کشاورزی سنندج:

تولید سالانه۱۹۲تن عسل در سنندج/کلنی های زنبور عسل سرشماری می شوند

تولید سالانه۱۹۲تن عسل در سنندج/کلنی های زنبور عسل سرشماری می شوند

سنندج - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: سال گذشته ۱۹۲ تن عسل طبیعی توسط زنبورداران این شهرستان تولید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، دادور سهرابی از آغاز سرشماری کلنی‌های زنبور عسل استان از ششم تا ۱۹ مهرماه خبر داد ‌و اظهار داشت: عسل و فرآورده‌های آن بعد از توت‌فرنگی دومین محصول در شهرستان سنندج است.

وی افزود: امسال با همکاری چهار مرکز خدمات بخش سیروان، شویشه، حسین آباد و حومه با تعداد بیشتری از کارشناسان پهنه آمارگیری‌های کلنی‌های زنبور عسل انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج در ادامه به زحمات زنبورداران و فعالیت‌های شبانه‌روزی آنان در این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: امروزه پرورش زنبور عسل به مانند گذشته تنها باهدف برداشت عسل صورت نمی‌گیرد چرا که با همت فن‌آوری و دانش نوین و تلاش زنبورداران و راهنمایی‌های کارشناسان، محصولات عمده‌ای چون بره موم و بسیاری از محصولات دیگر از زنبور تولید می‌شود که بهره‌برداری از این موجود مفیددار بسیار باصرفه‌تر ساخته است.

سهرابی در ادامه یادآور شد: سال گذشته در شهرستان سنندج از ۳۸ هزار و ۸۳۳ کلنی زنبور عسل، ۸۱۱ کلنی بومی و ۳۸ هزار و ۲۲ کلنی مدرن، ۱۹۲ تن عسل برداشت شد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال عسل بیشتری برداشت شود که آمار کامل آن تا ۲۰ مهرماه و بعد از سرشماری اعلام خواهد شد.

کد خبر 4723896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha