۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰

چشم‌انداز ناامیدکننده اقتصاد هند

چشم‌انداز ناامیدکننده اقتصاد هند

علی‌رغم اصلاحات اقتصادی مختلفی که در ماه‌های اخیر توسط دولت هند انجام شده است، بخش‌های عمومی و صنعتی اقتصاد هنوز دلسرد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی هند پس از جدیدترین ارزیابی‌های خود اشاره کرد که علی‌رغم اصلاحات اقتصادی مختلفی که در ماه‌های اخیر توسط دولت انجام شده است، بخش‌های عمومی و صنعتی اقتصاد، هنوز دلسرد باقی مانده‌اند.

بانک مرکزی هند ارزیابی و نظرسنجی ماه سپتامبر خود را در ۱۳ شهر بزرگ، شامل پایتخت سیاسی، نیودهلی و پایتخت مالی، بمبئی، از ۵۱۹۱ خانوار به انجام رساند. تقریبا نیمی از پاسخ‌دهندگان (۴۷.۹ درصد) گفتند که شرایط عمومی اقتصادی بدتر شده است. درحالی که ۵۲.۵ درصد معتقد بودند شرایط شغلی کنونی، بدتر شده است.

کمیته سیاست‌گذاری مالی بانک مرکزی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان بانک مرکزی نشان می‌دهد که حال‌وهوای مصرف‌کنندگان تضعیف شده است و تقاضای آنها کاهش یافته است. شرکت‌های تولیدی در ۳ ماهه دوم و سوم شاهد افت تقاضا می‌باشند و قیمت تولیدات آنها کاهش خواهد یافت.

۵۳.۲ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند اقتصاد در سال پیش‌رو بهبود خواهد یافت. ۵۱.۲ درصد هم معتقدند در ماه‌های آینده وضعیت استخدامی بازار کار بهتر خواهد شد.

کد خبر 4739823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha