۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران:

تحریم ۲۲ کشور توسط آمریکا خلاف‌ سیاست شورای امنیت سازمان ملل است

تحریم ۲۲ کشور توسط آمریکا خلاف‌ سیاست شورای امنیت سازمان ملل است

بوشهر - دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم ۲۲ کشور توسط آمریکا خلاف‌ سیاست شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین انصاری صبح چهارشنبه در پنجمین نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» در بوشهر اظهار داشت: آمریکایی تنها به سود خودشان می‌اندیشند و هر چیزی با منفعت آنها هم‌خوانی نداشته باشد را نمی‌پذیرند.

وی با اشاره به عدم پایبندی آمریکایی‌ها به چارچوب‌های سازمان ملل، خاطرنشان کرد: در صورتی که مصوبه‌ای در نهادها و سازمان‌های زیر پوشش شورای امنیت سازمان ملل متحد بر خلاف میل آمریکا باشد، آمریکایی‌ها آن را نمی‌پذیرند.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نهادهای حقوق بشر چشم خود را از جنایات آمریکایی‌ها در جهان می‌بندند اضافه کرد: زمانی که این شورا اسرائیل را محکوم کرد، آمریکا از شورا خارج شد.

وی با بیان اینکه آمریکا تا زمانی برای مبانی بین‌المللی ارزش قائل هستند که خلاف منفعت آنها نباشد، افزود: یونسکو یک سازمان فرهنگی و از سوی آمریکا تاسیس شده ولی وقتی که از فلسطین حمایت می‌کند آمریکا از جلسه یونسکو خارج می‌شود.

انصاری با بیان اینکه آمریکا در تقویت، اسرائیل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند ادامه داد: آمریکا ۲۲ کشور را تحریم کرده است که این تحریم‌ها خلاف‌ سیاست شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

وی با بیان اینکه اسرائیل نه تنها برای غرب آسیا بلکه برای تمام جهان خطر جدی محسوب می‌شود گفت: ریشه تمام جنگ‌ها به رژیم صهیونیستی می‌رسد ولی سازمان ملل کاری به جنایات این رژیم ندارد چون از سوی آمریکا حمایت می‌شود.

کد خبر 4741916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha