۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۱۲

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

زباله سازها عامل برخی آبگرفتگی های پایتخت

زباله سازها عامل برخی آبگرفتگی های پایتخت

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برخی از کسبه زباله ساز در مسیر کانال ها و انهار شهری، زباله می ریزند و باعث آب گرفتگی در این معابر می شوند.

اصغر عطایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در چند نقطه از تهران به دلیل مشکلات فنی، شدت بارش ها باعث آب گرفتگی های زیادی شده بود، اظهار داشت: اتوبان امام علی، آزادگان، کاروان سنگی و جناح از جمله نقاطی بودند که پس از بارش های تند چند روز اخیر، ایرادات فنی شان مشخص شد و باید کار اساسی فنی برای برطرف کردن این مشکلات انجام شود.

وی افزود: در حالحاضر در تهران ۵۳۰ کیلومتر کانال وجود دارد که متأسفانه کسبه زباله ساز، زباله های خود را داخل این کانال ها می ریزند و ما روزانه بیش از ۵۰۰ تن زباله از این کانال خارج می کنیم. همچنین در نهرهای کنار خیابان روزانه هزار تن لجن و زباله خارج می شود که این نیز به دنبال ریختن زباله توسط شهروندان به این جوی ها است. نهرهایی که عمق آنها ۳۰ سانتی متر است با ریختن زباله توسط میوه فروشان و ... بسته می شود و ما هرچه در حوزه پاکسازی، تلاش کنیم اگر شهروندان به ریختن زباله ادامه دهند، باز هم دچار آب گرفتگی هایی در سطح شهر می شویم.

عطایی در پاسخ به این پرسش که آیا تونل هایی مانند توحید و نیایش دچار آب گرفتگی بودند یا خیر؟ گفت: هیچ کدام مشکل اساسی نداشتند و تنها در همان چند نقطه اعلام شده مانند اتوبان امام علی مشکلات اساسی داشتیم که باید برطرف شود.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به سیل سال ۹۶ کن، تصریح کرد: این سیل به دلیل بارش تند ۳۰ میلی لیتری در ۲۰ دقیقه بود که ما ۴ روز است با این سرعت بارش داریم اما هیچ اتفاقی نیفتاده و این آبگرفتگی ها که مشاهده می کنید، جزئی و طبیعی است.

کد خبر 4756316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha