۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸

همزمان با سراسر کشور

عزاداری مردم دیار گیل و دیلم در سوگ شهادت امام رضا (ع)

عزاداری مردم دیار گیل و دیلم در سوگ شهادت امام رضا (ع)

رشت- گیلانیان در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) با به راه‌انداختن دسته‌جات سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) از شب گذشته مردم گیلان با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها بر سر و سینه زده و به عزاداری پرداختند.

از صبح امروز نیز کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاهای استان گیلان شاهد دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی در سوگ شهادت امام رضا (ع) بود.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت آش و غذای نذری، برپایی مجالس نوحه‌خوانی و روضه‌خوانی از دیگر برنامه‌های گیلانیان در شب و روز شهادت حضرت علی بن الموسی الرضا (ع) بود.

همچنین برای ششمین سال متوالی حرکت کاروان پیاده حرم تا حرم نیز امروز با حضور پرشور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از بقعه سید زکی کوچصفهان به سمت آستان مقدس و مطهر آقا سید جلال الدین اشرف برادر امام رضا (ع) در آستانه اشرفیه انجام شد.

عزاداران امام هشتم صبح امروز با در دست داشتن بیرق‌ها و پرچم‌های عزا و با نوحه خوانی و سینه زنی مسیر ۳۰ کیلومتری بقعه سید زکی کوچصفهان تا آستان مقدس سید جلال الدین اشرف را طی کرده و به خیل عزاداران امام رضا (ع) در این آستان پیوستند تا عصر امروز در تجمع بزرگ عزاداران این آستان در سوگ شهادت امام رضا (ع) شرکت کنند.

برپایی عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در ۳۸۰ بقعه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از برپایی عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در ۳۸۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد و گفت: برپایی هیئت‌های عزاداری سینه‌زنی و زنجیرزنی، سخنرانی، اطعام و برپایی ایستگاه صلواتی از مهم ترین برنامه‌های سازمان اوقاف در این بقاع است.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت برای پاسخگوی به شبهات و سوالات عزاداران، افزود: با توجه به هفته وقف ایستگاه همه واقف باشیم نیز برای راهنمایی و بیان آثار معنوی و ماندگار وقف به عزاداران برپا شده است.

وی با بیان اینکه امسال طرح بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ بقعه متبرکه استان گیلان اجرایی شده است، تصریح کرد: ۱۹۲مبلغ و روحانی بومی برای مشارکت در برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی با سازمان اوقاف مشارکت و همکاری داشتند.

علیزاده ادامه داد: حدود سه هزار نفر از اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه، مراکز فرهنگی و قرآنی و خادمان افتخاری در اجرای این برنامه با اوقاف همکاری می کنند.

کد خبر 4758340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha