۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۸:۲۹

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش خبر داد

پیش نویس تفاهم نامه تولیدمحتوای آموزش۷هزار مربی کارآفرین آماده شد

پیش نویس تفاهم نامه تولیدمحتوای آموزش۷هزار مربی کارآفرین آماده شد

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش درباره تولید محتوای آموزش ۷ هزار مربی کارآفرین از سوی وزارت کار گفت: پیش نویس این تفاهم نامه آماده است ما در حوزه باشگاه کارآفرینان نوجوان پیش رفته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش در برنامه تلویزیونی پرسشگر که شامگاه گذشته از شبکه آموزش با موضوع "آیا مدارس، کارآفرین تربیت می کنند" روی آنتن رفت، درباره این سوال که آیا می توان برای ۵ تا ۷ هزار معلم کارآفرینی تفاهم نامه ای با وزارت کار داشت گفت: براساس بیانیه و ماموریت سند تحول همچنین با استناد به فصل ۸ این سند، باید این سؤال را این طور مطرح کنیمکه آیا دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی در تربیت کارآفرین با آموزش و پرورش همکاری داشتند یا خیر؟

وی ادامه داد: این به ما کمک می کند که دریابیم امروزه آموزش و پرورش در دهه ۷۰ جلوتر از نظام آموزش وارد کارآفرینی به عنوان یک رویکرد شده است.

آذرکیش اضافه کرد: مجموعه ای از عوامل در تربیت کارآفرین موثر است ما با تفاهم نامه دانشکده کارآفرینی که در سال ۹۲ امضا شد به بحث کارآفرینی اشاره کردیم و این طرح را در چند استان به مرحله اجرا رساندیم.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای و کاردانش درباره تولید محتوای آموزش ۷ هزار مربی کارآفرین از سوی وزارت کار گفت: پیش نویس این تفاهم نامه آماده است ما در حوزه باشگاه کارآفرینان نوجوان پیش رفته ایم و مشخصا از هر وضعیت آموزش نیروی انسانی استقبال می کنیم. این طرح در خراسان رضوی، مازندران و اصفهان در حال اجراست.

آذرکیش گفت: پیش نویس برنامه جامع کارآفرینی آماده شده و این بخشی از این موضوع است. توسعه و آموزش مربیان از طریق مرکز نیروی انسانی و سازمان پژوهش است اما ما هم آن را تسریع می دهیم و در قالب برنامه جامع آن را اجرا می کنیم.

محمود کریمی مولف کتب درسی کارآفرینی و کارشناس کسب و کار گفت: این سوال هم مطرح است که آیا مدارس باید فرصت را برای کارآفرینی فراهم کنند یا بچه ها با کارآفرینی آماده می شوند در این صورت ماجرا متفاوت می شود.

وی ادامه داد: اگر اکنون آموزش و پرورش را در مجموعه کاردانش و فنی و حرفه ای با ۵ سال خود مقایسه کنیم، عالی است که ظرف ۳ سال ۳۷۰ هزار جلد از این کتاب چاپ شده و به مدارس رفته است.

کریمی افزود: درباره تولد این کتاب می گویم دفتر تالیف شمشیرزن یک دست بود در سال اول خواستیم معلمان این محتوا را بازنگری کنند و این کتاب کتابی باشد که معلمان تالیف کردند.

مولف کتب درسی کارآفرینی و کارشناس کسب و کار گفت: این کتاب موضوع حفظ کردنی ندارد عنوان کتاب کارآفرینی و نوآوری است و درباره هردو موضوع حرف می زند.

کریمی افزود: مساله مهم در چارچوب کلاس کنونی است قرار براین بود اگر تمام ارگان ها با آموزش و پرورش به رفاقت می رسیدند در دو نوبت از هفته از شبکه آموزش در چارچوب برنامه زنده تعامل بین تیم تالیف و آنانی که دچار مساله شدند پخش شود.

وی بزرگترین ارزشیابی را این دانست که دانش آموزان آخر کلاس حالشان خوب باشد.

کریمی به برخی از مطالب موجود در این کتاب اشاره کرد و گفت: محل اعتراض از طرف معلمان را داشتیم که بچه ها چه چیزی را بخوانند و امتحان دهند. کافی است معلم کارآفرین باشد تا این کتاب چاپ نشود.

باید هنرآموز و هنرجو وسط این میدان باشند اگر قرار است تفاهمی درباره آموزش مربی مدرس این کتاب صورت گیرد.

کد خبر 4796738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha