۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۱۸

معاون امور اقتصادی استاندار سمنان:

۸۰۰ نوع قطعه خودرو در استان سمنان تولید می‌شود

۸۰۰ نوع قطعه خودرو در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان - معاون امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه ۸۰۰ نوع قطعه خودرو در استان تولید می‌شود، گفت: ارتقای این واحدها با ظرفیت‌های علمی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله عسگری شامگاه دوشنبه در نشست گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاه سمنان به میزبانی سالن همایش‌های این دانشگاه، ضمن بیان اینکه ۸۰۰ قطعه خودرو  در استان  تولید می‌شود، بیان کرد: اکثر این واحدهای صنعتی در سال‌های گذشته جزو بدهکاران بانکی بوده و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند اما با تعامل سازنده دانشگاه و استفاده از ظرفیت علمی امروز جایگاه خود را ارتقا داده‌اند.

وی افزود: هشت قرارداد بزرگ ملی توسط خودروسازان بزرگ کشور با قطعه سازان استان سمنان  منعقدشده و  این نشان از ظرفیت‌های خوب علمی و تولیدی در استان است لذا معتقد هستیم که بخش خصوصی و دانشگاه‌ها باید باهم تعامل بیشتری داشته باشند.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه اتاق حل مسئله، کار جدید و ارزشمندی در مرکز کسب‌وکار شهرک صنعتی محسوب می‌شد که در سمنان انجام شد، گفت: لازم است تا این زیرساخت تقویت شود که در این راستا فهرست همه نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی روز دستگاه‌های اجرایی استان تهیه‌شده و دانشگاه‌ها باید دانشجویان را در این مسیر هدایت کنند تا شاهد حل مشکلات در استان باشیم.

عسگری بابیان اینکه باید به محققان اجازه دهیم که درراه حل مسائل کشور پا پیش بگذارند، تأکید کرد: علم و پژوهش، حصر ناپذیر است و نمی‌توان از تولید آن جلوگیری کرد لیکن در همه حوزه‌های استان سمنان، به کمک اساتید و دانشجویان نیاز داریم.

وی بابیان اینکه علی‌رغم نیاز شدید آبی استان سمنان برخی از پرمصرف‌ترین صنایع آبی در سطح منطقه فعالیت دارند، گفت: این واحدها حتی سهم اشتغال‌زایی بالایی را نیز ندارند و این امر نشان می‌دهد که در استقرار این واحدهای صنعتی با اقدامات پژوهشی عجین نبوده است.

معاون امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: در سال‌های گذشته، دانشگاه‌های ما در حوزه پژوهش تک‌روی کرده و علوم مختلف را برای مصرف خود تولید و حفظ کرده‌اند درنتیجه جامعه نتوانسته از آن‌ها استفاده کند حال‌آنکه امروز در کشور، منابعی برای هدر دادن وجود ندارد و باید خرد جمعی را بکار گرفت و مشکلات را با سرعت حل کرد که در این راه می‌بایست از عرصه پژوهش کمک گرفت.

کد خبر 4799801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha