۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷

بخش جراحی روزانه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) افتتاح شد

احداث ۲۱ بیمارستان در استان تهران تا سال ۱۴۰۰

احداث ۲۱ بیمارستان در استان تهران تا سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، از احداث ۲۱ بیمارستان و ۹ هزار تخت بستری در استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز یکشنبه سیزدهم بهمن ۹۸، بخش جراحی روزانه آموزشی درمانی کودکان حضرت علی اصغر (س) مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیاضیان رئیس مرکز حضرت علی اصغر (ع) در آیین مراسم افتتاح این بخش که «بخش شایان» نامگذاری شده است، گفت: بخش جراحی روزانه شایان در فضایی به مساحت ۶۸ متر مربع و با حدود ۶ تخت بستری، روزانه ظرفیت پذیرش ۲۰ بیمار، در ماه حدود ۴۰۰ بیمار را دارد و در سال این تعداد به ۵۰۰۰ بیمار می رسد.

وی افزود: این بخش با همت خانواده نیکوکار عابدی، به نیت تنها فرزند مرحوم خود (شایان عابدی) و با هزینه کرد ۶۰۰ میلیون تومان راه اندازی و از بهترین وسایل و تجهیزات در این بخش استفاده شده است.

بنابر این گزارش در ادامه این آیین بخش جدید آندوسکوپی بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) نیز افتتاح شد.

مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت علی اصغر (ع) دارای ۱۸۰ تخت مصوب و ۱۴۰ تخت فعال است که در سال به ۶۴ هزار بیمار سرپایی و ۱۰  هزار بیمار بستری خدمات ارائه می دهد.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در آیین راه اندازی بخش جراحی روزانه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، خدمات نظام سلامت را مدیون همکاری خیرین دانست و ضمن قدردانی از انجام کار نیک خانواده عابدی برای راه اندازی این بخش، گفت: این بیمارستان، یکی از مراکز منحصر به فرد در کشور محسوب می شود که با مدیریت دکتر بیاضیان بستر مناسبی برای بهره برداری از ظرفیت خیرین فراهم شده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی ایران جایگاه و نماد خوبی برای استفاده از ظرفیت خیرین در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مردم باشد.

حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور نیز خاطر نشان کرد: ظرفیت زیادی در حوزه خیرین وجود دارد و مردم همواره در این راه پیشگام هستند.

وی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی ایران تقدیر کرد و افزود: به گفته خداوند متعال وظیفه افراد متمول است تا به افراد ضعیف جامعه کمک کنند،  البته توفیق الهی نیز لازم است تا افراد در کار خیر مشارکت کنند.

هاشم سلیمی آشتیانی نماینده مجمع خیرین سلامت نیز گفت: در تهران حدود ۱۳۰ بیمارستان شامل ۷۵ مرکز خصوصی و ۵۵ مرکز دولتی وجود دارند که از این تعداد حدود ۲۰ مرکز به عنوان بیمارستان تخصصی فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: باید مسیر برای مشارکت  خیرین آسان شود.

سلیمی آشتیانی با اشاره به حضور فعال خیرین در ایجاد و تکمیل بخشهای مختلف بیمارستانی افزود: گروه های فنی مراکز درمانی باید با بخش خیرین همکاری داشته باشند تا این مشکل بوروکراسی حل شود.

در ادامه نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، گفت: استان تهران و استان البرز  ۲۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده اند اما بیش از ۶۰ درصد خدمات درمانی و بهداشتی کشور در این دو استان انجام می شود.

وی از احداث ۲۱ بیمارستان  و ۹ هزار تخت بستری در استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: به تناسب خدمات خیرین، ما هم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اولویت های خدمات بهداشتی و درمانی توجه کرده و با برنامه ریزی مناسب برای سال جاری و سال آینده در این حوزه تامین اعتبار کرده ایم.

کد خبر 4842455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha