۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۵

رئیس مرکز رشد شهرستان قوچان خبر داد:

تولید ماده ضدعفونی‌کننده جدید با ظرفیت ۱۰۰ تن در ماه

تولید ماده ضدعفونی‌کننده جدید با ظرفیت ۱۰۰ تن در ماه

قوچان ـ رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد قوچان از تولید ماده ضدعفونی‌کننده جدیدی خبر داد و گفت: این محصول بعد از چند ساعت، همچنان باعث از بین رفتن ویروس در محیط‌های آلوده می‌شود.

کوروش علی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر از تولید ماده ضدعفونی‌کننده جدیدی توسط مرکز رشد دانشگاه آزاد قوچان خبر داد و گفت: این محصول از مشتقات سیونورینگ اسید است که با توجه به فرایندهای انجام گرفته بر روی آن، علاوه بر ماندگاری بالا در حین استفاده، این امکان را دارد که چند ساعت بعد از ضدعفونی کردن محل آلوده، همچنان باعث از بین رفتن ویروس می‌شود.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد قوچان بیان کرد: ماده‌ای با این کیفیتی که ما تولید می‌کنیم، تاکنون تولید نشده است.

وی با بیان اینکه تولید این محصول طی دو روز گذشته شروع شده است، اظهار کرد: در حال حاضر مشتری‌های خاص خود را در ارگان‌ها داریم.

علی‌نژاد ادامه داد: قرار بر این شد که این ماده ابتدا به صورت صنعتی تولید شود تا برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی، بیمارستان‌ها، ارگان‌ها و مدارس در اختیار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سفارشات بسیاری از داخل و خارج شهرستان داریم، از حمایت مدیر شبکه بهداشت، فرماندار، مدیر صنایع و … شهرستان تشکر کرد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد قوچان درخصوص گسترده بودن خط تولید هم افزود: خط تولید ما داخلی است و کارخانه نیست و با مقیاسی کاملاً مشخص در داخل خود دانشگاه در حال تولید هستیم.

وی گفت: ما این ماده را به روستاها، اماکن عمومی، اماکن مذهبی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و ارگان‌ها می‌دهیم که این یک پوشش گسترده است و با توجه به اولویت این ماده را در اختیارشان قرار می‌دهیم و اینکه بگوییم این ماده برای یک سازمان یا نهاد می‌باشد، کاملاً اشتباه است.

علی‌نژاد با بیان اینکه در ماه اول این ماده با ظرفیت ۱۰۰ تنی تولید می‌شود، ابراز کرد: به دنبال مواد اولیه هستیم تا بتوانیم پوشش خوبی در سطح شهرستان داشته باشیم.

کد خبر 4870743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha