۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳

رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر:

مجالس ترحیم خانگی عروجیان کرونا برچیده شود

مجالس ترحیم خانگی عروجیان کرونا برچیده شود

نوشهر - رئیس شبکه بهداشت ودرمان نوشهر با بیان اینکه ویروس کرونا در شهر موج می زند از مردم خواست تا از برپایی مراسم های خانگی مجالس ترحیم جان باختگان و عروجیان پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحیم سیدپور پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه ستاد مردمی پیشگیری از کرونا در نوشهر با تاکید براینکه ویروس کرونا در شهرمان موج می‌زند از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلاء به این ویروس در خانه بمانند.

وی شمار جان باختگان ناشی از کرونا و یا مشکوک به کرونا را در شهرستان ۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: زمانی می‌توانیم سرعت شیب ویروس را کند کنیم که همه همکاری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هنوز در برخی مناطق شهری و روستایی نسبت به برپایی مراسم‌های ختم جان باختگان در منزل اقدام می‌شود، از مردم خواست تا از برپایی مراسم‌های و مجالس‌های ترحیم خانگی نیز پرهیز کنند.

سیدپور همچنین از مردم شهرستان نوشهر خواست تا با مراجعه به سامانه خوداظهاری نسبت به درج مشخضات خود درباره سلامت پاسخ دهند و افزود: این افراد در صورت داشتن علائم مشکوک به بیماری شناسایی و پایش می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بیان اینکه در مازندران پزشک خانواده شهری و روستایی اجرا شده است از مردم خواست تا به سامانه خوداظهاری کروناویروس مراجعه کنند و بتوانیم افراد مبتلا به بیماری را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا نقاهتگاه بین بیمارستانی را در شهرستان راه اندازی کنیم، گفت: پیک مجدد ویروس کرونا در هفته اول فروردین ماه شروع می‌شود و باید نسبت به راه اندازی نقاهتگاه اقدام کنیم.

وی افزود: این نقاهتگاه کار بین بیمارستانی و بین منزل را انجام می‌دهد ولی همچنان بر این باور هستیم که قرنطینه خانگی امن ترین مکان برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس است.

وی از استقبال یک هتل دار نوشهری برای واگذاری تأسیسات و راه اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان خبر داد و گفت: این درحالی که همکاری مسئولان دولتی برای واگذاری مجتمع‌های تحت پوشش در این راستا بسیار ضعیف است.

کد خبر 4882478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha