۲۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹

توسط اداره محیط زیست بهارستان؛

مراکز پسماند و دپو زباله پایش می شود

مراکز پسماند و دپو زباله پایش می شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان، از بازدید و پایش مستمر مراکز دپو موقت زباله این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیدا اکار، گفت: کارشناسان این اداره به منظور نظارت بر اجرای موارد ابلاغی در خصوص پسماندهای آلوده به ویروس کرونا که از سوی این اداره به شهرداری‌ها ارسال شده، مراکز دپوی زباله شهرستان را به صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌دهند.

وی افزود: در هفته‌ای که گذشت، مراکز دپوی زباله گلستان و نسیم شهر مورد پایش قرار گرفت که با توجه به تخلیه و ماندگاری کیسه‌های زباله بیمارستانی در کنار زباله‌های خانگی در یکی از مراکز دپو، اخطار لازم در این خصوص به شهرداری مربوطه داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان، با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و وجود احتمالی پسماندهای آلوده به این ویروس به ویژه در ایام کنونی، مدیریت اصولی بر پسماندهای پزشکی و بهداشتی ضرورت دارد، اظهار داشت: علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان، شهروندان نیز باید نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و تفکیک زباله‌هایی با امکان آلودگی ویروسی از زباله‌های خانگی توجه ِویژه داشته باشند.

اکار همچنین با اشاره به مشاهده یک مورد پسماند سوزی در نسیم شهر بدون حضور عاملان طی گشت و پایش این منطقه از سوی مأموران محیط زیست در شب گذشته گفت: در پایش های محیط زیست شهرستان در حوزه تحت مدیریت، مواردی از پسماند سوزی مشاهده شده که این موضوع نظارت بیشتر مسئولان و متولیان حوزه مدیریت پسماندها بویژه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها را بخصوص در شرایط فعلی می‌طلبد.

وی در پایان تاکید کرد: در این خصوص محیط زیست دغدغه خاصی دارد و در صورت هرگونه اهمال کاری و بی مسئولیتی با عاملان و مسببان برخورد قانونی با درخواست اشد مجازات خواهد شد.

کد خبر 4896442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha