۳ خرداد ۱۳۸۶، ۱۸:۰۸

محسن رضایی:

جعبه سیاه جنگ را افشا می‌کنم

جعبه سیاه جنگ را افشا می‌کنم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جعبه سیاه جنگ تحمیلی باید بدون حب و بغض برای مردم بازگو شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، دکتر محسن رضایی که پیش از ظهر پنج شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم سخن می‌گفت، اظهار داشت : جعبه سیاه جنگ عراق با ایران باید به صورت مقطعی و بدون حب و بغض و بدون این ‌که لطمه‌ای به ارزشهای والای شهدا وامام راحل وارد شود، بازگو گردد.

وی ادامه داد : در سال گذشته جرقه‌هایی در این خصوص زده شد که بنده در آن زمان سکوت کرده‌ام ولی در آینده واقعیتهای ناگفته جنگ را بازگو خواهم کرد.

وی در پاسخ به درخواست یکی از حاضران در مجلس مبنی بر بازگویی واقعیتهای ناگفته جنگ در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه افزود : بنده در این خصوص برنامه‌هایی دارم که بعدا اجرا خواهم کرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به سند چشم انداز 20 ساله کشور، گفت : سند چشم انداز چارچوبی برای آینده سازی کشور است.

وی افزود : ایران باید همانطوری که در سیاست پیشرو است در مباحث علمی، اقتصادی، فرهنگی و... نیز پیشرو باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فرایند تبیین چشم انداز 20 ساله کشور را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت : دولت، مجلس، نخبگان و همه نهادها باید در 5 سال اول این سند با اجرای یک فرایند تبیینی ذهنی اهداف سند چشم انداز را به یک باور عمومی و عزم ملی در جامعه تبدیل کنند.

وی نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاهها در تحقق سند چشم انداز 20 ساله کشور و ایجاد عزم و باور ملی در بین آحاد جامعه را تعیین کننده دانست و گفت : با اجرای سند چشم انداز در سا ل1404 دیگر شاهد معضلاتی از قبیل فقر، بیکاری، گرانی، بدحجابی و ... نخواهیم بود.

وی با بیان این ‌که رسیدن به اهداف چشم‌انداز کاری سخت اما قابل تحقق است گفت : منابع و ظرفیتهای رسیدن به این سند در کشور وجود دارد با این تفاوت که بسیاری از این منابع بالقوه هستند و باید به صورت بالفعل درآیند.

رضایی پرونده هسته‌ای ایران را اولین پاتک دشمن به سند چشم انداز کشور عنوان کرد و افزود : غر‌یها از طریق اعمال تحریمهای اقتصادی می‌‌خواهند جلوی تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله ایران را بگیرند.

وی سند چشم‌انداز 20 ساله کشور را به مثابه هواپیمایی دانست که در حال طی کردن باند فرودگاه است و وقتی از زمین بلند شود هیچ کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مذاکره آمریکا با ایران گفت : با یک تیم خوب مذاکره کننده می‌توان بسیاری از مسایل عراق را به صورت جدی وانسان دوستانه به آمریکاییها گوشزد کرد.

وی افزود : آمریکاییها اکنون در انفعال بسر می‌برند و به نوعی ضمن متهم بودن به ایجاد نا آرامی در منطقه برای برقراری آرامش محتاج ایران هستند.

رضایی تصریح کرد :‌ مذاکره ایران و آمریکا در موضوع عراق بسیار مهم است چرا که موضوع مذاکره و نتیجه آن در تاریخ ثبت و در روابط بین الملل منعکس می‌شود.

کد خبر 491753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha