۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰

ابتکار:

مهارت‌های ارتباطی باید در خانواده‌ها گسترش یابد

مهارت‌های ارتباطی باید در خانواده‌ها گسترش یابد

شهرکرد-معاون رئیس جمهور بابیان اینکه قتل دختر نوجوان گیلانی یک واقعه دردناک است، گفت: رئیس جمهور دستور پیگیری این واقعه را داده و لایحه امنیت زنان در برابر خشونت خارج از نوبت رسیدگی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر پنج شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با شورای برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قتل دختر نوجوان گیلانی یک واقعه دردناک است، اظهار کرد: رئیس جمهور دستور پیگیری این واقعه دردناک را داده است و لایحه امنیت زنان در برابرخشونت، خارج از نوبت با دستور رییس جمهور رسیدگی می‌شود.

وی گفت: خشونت خانوادگی از مهمترین مسائل در کشور به شمار می‌رود و در برخی از کشورهای توسعه یافته نیز به یک معضل تبدیل شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: مهارت‌های ارتباطی باید در خانواده‌ها گسترش یابد و باید تلاش کنیم اختلالات رفتاری در جامعه کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تاب آوری اجتماعی زمینه ساز کاهش اختلالات رفتاری می‌شود، ادامه داد: طرح ملی ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در ۹۵۰ نقطه کشور اجرا شده است.

وی گفت: طرح ملی ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در مناطق آسیب پذیر چهارمحال و بختیاری نیز اجرا شده است که نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات خوبی طی فعالیت دولت دوازدهم صورت گرفته است، بیان کرد: تحریم‌ها مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرد اما هم اکنون شاهد حل مشکلات در بخش‌های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: مبارزه با ویروس کرونا از مهمترین فعالیت‌ها به شمار می‌رود و این در حالی است که برخی کشورهای توسعه یافته نیز در مقابله با این بیماری ناتوان بوده‌اند.

وی با اشاره به سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، تاکید کرد: ارتقای عدالت جنسی از مهمترین ارکان این سند است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه عدالت در تمام بخش‌ها و عرصه‌ها مورد تأیید قرآن و پیامبر اکرم (ص) است، گفت: تحقق عدالت جنسی باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد کارمندان دولت را زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 4936224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha