۷ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۸

در اعتراض به دخالت نیروهای فدرال؛

شهرداران دموکرات آمریکا دست به دامن کنگره شدند

شهرداران دموکرات آمریکا دست به دامن کنگره شدند

گروهی ۶ نفره از شهرداران دموکرات آمریکا در نامه‌ای خطاب به کنگره، خواستار ممانعت از اجرای فرمان ترامپ مبنی بر توسل به نیروهای فدرال برای سرکوب اعتراضات مردمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تلاش برای لغو دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعزام نیروهای فدرال به شهرهایی که صحنه اعتراضات ضدنژادپرستی است، موجب شد تا ۶ شهردار دموکرات دست به دامن کنگره شوند.

در حالی که درگیری با پلیس، به بازداشت گسترده معترضین منجر شده است؛ شهرداران شهرهای پورتلند، شیکاگو، سیاتل، آلبوکرک، نیومکزیکو، کانزاس سیتی و واشنگتن دی. سی، در نامه‌ای خطاب به رهبران مجالس سنا و نمایندگان آمریکا، فرمان امنیتی ترامپ را دلیلی برای تشدید تنش‌ها عنوان کردند.

شهرداران دموکرات آمریکا خواهان آن هستند که کنگره با تصویب مصوبه‌ای، توسل به نیروهای فدرال برای سرکوب معترضین را اقدامی غیرقانونی تلقی کند.

روزهای پایانی هفته گذشته، شاهد تشدید اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی سازمان یافته در آمریکا بودیم. در این میان، یک معترض در ایالت تگزاس به ضرب گلوله کشته شد و ۲ تن دیگر نیز در ایالت کلرادو زخمی شدند. همچنین در شهر سیاتل ایالت واشنگتن، ۴۵ تن در درگیری با پلیس، بازداشت شدند.

کد خبر 4984968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      0 0
      آمریکا گور خودش رو داره میکنه