۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶

سخنگوی وزارت بهداشت:

عادی سازی کرونا در جامعه با افزایش تلفات شیوع بیماری برابر است

عادی سازی کرونا در جامعه با افزایش تلفات شیوع بیماری برابر است

قزوین- سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امروز جامعه بعد از مدت زمان طولانی بیماری، به سمت عادی سازی وضعیت در حرکت است که قطعاً این اتفاق خسارات و تلفات شیوع بیماری را چندین برابر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که در سالن جلسات باقرالعلوم مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین پیک شدیدی را در اسفندماه تجربه کرد و همانطور که نمودارها نشان می‌دهد مدت طولانی در پیک باقی نماند که این وضعیت نشان از این دارد که مدیریت در استان در حال اجراست.

وی بیان کرد: در پیک دوم شیوع بیماری، استان قزوین در وضعیت بهتری قرار دارد و پیک شیوع در قله قرار ندارد ولی به دلیل توقف طولانی‌تر در این مدت قدری اوضاع نگران کننده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همه دنیا به سمت بازگشایی در حال حرکت است و همه ما می‌دانیم که بیش از این نمی‌توان در وضعیت تعطیلی باقی ماند.

این مسئول تصریح کرد: امروز مسئله بازگشایی مدارس به یک اولویت تبدیل شده است و در این مقطع همه توان ما باید صرف رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود، چرا که تعطیلی بیش از این نمی‌تواند ادامه پیدا کند و از سوی دیگر باید شرایطی فراهم شود که بازگشایی مدارس با افزایش شیوع برابر نباشد.

لاری گفت: اگرچه نمی‌توانیم مردمی که ماسک نمی‌زنند را جریمه کنیم ولی می‌توانیم با جدیت از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم وضعیت موجود در جامعه عادی سازی شود و باید دقت کنیم که هنوز رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار جدی است چرا که موج دوم کرونا حتی می‌تواند بسیار خطرناک‌تر و با تلفات بیشتر باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تلاش ما قطع زنجیره انتقال عفونت است و همدلی ایجاد شده در استان قزوین ستودنی است و با همه سختی‌ها و بدبختی‌هایی که برای جهان داشت ایمان به توانمندی‌های داخلی را دوباره زنده کرد و نشان داد که با همدلی می‌توانیم معجزه آفرینی کنیم.

لاری گفت: از جانب مقام عالی وزارت برای مردم قزوین، همه مسئولین و شهدای بزرگوارمان در دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت که دوباره حماسه آفرینی کردند پیام قدردانی داریم.

وی افزود: حضور امروز ما در قزوین آرامش خیالی برای ما ایجاد کرد که همدلی در استان ایجاد شده است و شکر خدا مراسم عزاداری در استان قزوین با کمترین مشکل برگزار شده است.

کد خبر 5014093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha