ماجرای دهکده چوبی سوخته

ماجرای دهکده چوبی سوخته

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: امامزاده ابراهیم شفت یکی از روستاهای سیاحتی و زیارتی گیلان است که به جهت بافت سنتی و چوبی ساختمان‌ها به «دهکده چوبی» گیلان معروف است. اما این روزها با وقوع آتش سوزی گسترده در این دهکده چوبی بسیاری از سازه‌ها مسکونی و تجاری منطقه از بین رفته است. در این راستا خبرگزاری مهر در قالب سلسله گزارش‌هایی به مسائل مختلف مربوط به این دهکده پرداخته و تلاش می‌کند تا این پرونده را تا ساخت کامل نقاط آسیب دیده پیگیری کند.

طبیعت کم نظیر و وجود جاذبه‌های طبیعی اعم از رودخانه، جنگل و چشمه‌های جوشان در کنار بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) هر ساله مورد توجه ویژه گردشگران قرار می‌گیرد. بافت چوبی ساختمان‌های چندین طبقه روستا که برای اجاره به زائران و گردشگران تعریف شده ضمن زیبایی بخشی به روستا اقبال گردشگران را به همراه داشته و معمولاً هر گردشگری که وارد این روستا می‌شود برای تجربه زندگی کوتاه و موقتی در دل طبیعت کم نظیر شفت، یک یا دو شبی را در این سکونتگاه‌های چوبی اُطراق می‌کنند.

اما آتش سوزی گسترده در این دهکده چوبی آن را به «جهنمی در بهشت» تبدیل کرده که البته از این دست آتش سوزی‌ها در امامزاده ابراهیم شفت مسبوق به سابقه بوده و در سال‌های ۷۵، ۷۶، ۷۸ و ۹۲ چنین آتش سوزی‌های اتفاق افتاده اما حریق اخیر بسیار گسترده و غیر قابل مهار گزارش شده که از پس آن بخش قابل توجهی از خانه‌های چوبی به تلی از خاکستر تبدیل شده است.

اخبار پرونده

برچسب‌ها