۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷

رسولی اعلام کرد

کاهش ۳۳درصدی درآمد شهرداری تهران در سال جاری

کاهش ۳۳درصدی درآمد شهرداری تهران در سال جاری

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: کاهش ۳۳ درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تامل برانگیز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن رسولی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران (تیر ماه و چهار ماهه سال ۱۳۹۹)، اظهار کرد: در بخش عملکرد حساب درآمد، شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی چهار ماهه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۱۰۱ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال اقدام کند. طی این دوره چهار ماهه مبلغ ۵۸ هزار و۸۰۳ میلیارد ریال معادل ۵۸ درصد درآمد کسب کرده است.

وی ادامه داد: طی چهار ماهه مذکور کسری عملکرد ۴۳ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال معادل ۴۲ درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می‌شود. از کل درآمد چهار ماهه (۵۸ هزار و۸۰۳) مبلغ ۱۶ هزار و۷۱۴ میلیارد ریال معادل ۲۸ درصد آن درآمد پایدار و ۷۲ درصد آن درآمد ناپایدار است.

خزانه دار شورای شهر تهران درباره عملکرد هزینه‌ای نیز تصریح کرد: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۸۹ هزار و۸۸۴ میلیارد ریال هزینه کند. طی دوره مذکور مبلغ ۵۷ هزار و۷۰۴ میلیارد ریال (۶۴ درصد) هزینه در دفاتر ثبت شده است. که از این مبلغ ۷/۹۹ درصد آن به صورت پرداخت‌های نقدی است و ۳/۰ درصد آن غیرنقدی است. در دوره گذشته (سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹) ۹/۹۹ درصد هزینه به صورت پرداخت‌های نقدی و ۱/۰ درصد آن غیرنقدی بوده است.

رسولی درباره عملکرد حساب درآمد و هزینه تیر ماه نیز گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است، در برش عملکردی تیر ماه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۲۵ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال اقدام کند. در این ماه مبلغ ۱۷ هزار و۱۱۴ میلیارد ریال معادل ۶۷ درصد درآمد کسب شده است. از کل درآمد تیرماه (۱۷ هزار و ۱۱۴) مبلغ ۴ هزار و ۷۹ میلیارد ریال معادل ۲۴ درصد آن درآمد پایدار و ۷۶ درصد آن درآمد ناپایدار است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در تیر ماه تا سقف ۲۲ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ ۱۷ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال در تیر ماه تقریباً معادل ۷۸ درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است. که از این مبلغ ۱/۹۹ درصد آن به صورت پرداخت‌های نقدی است و ۹/۰ درصد آن غیرنقدی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از ۹۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۸ درصد در سال جاری رسیده است. کاهش ۳۳ درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تاملبرانگیز است. کسری تحقق درآمدی ۴۲ درصدی در بسیاری از حوزه‌های مأموریتی شهرداری بویژه در بخش تملک دارایی‌ها آثار وضعی ناگواری می‌گذارد.

وی گفت: از کل درآمد چهار ماهه (۵۸ هزار و۸۰۳) ۲۸ درصد آن درآمد پایدار و ۷۲ درصد آن درآمد ناپایدار است. در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمد وصولی ۳۱ درصد آن از درآمد پایدار و ۶۹ درصد آن از درآمد ناپایدار حاصل شده است. کاهش سه درصدی درآمد پایدار نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تأمل برانگیزی است.

به گفته رسولی از کل درآمد تیرماه (۱۷ هزار و ۱۱۴) ۲۴ درصد آن درآمد پایدار و ۷۶ درصد آن درآمد ناپایدار است.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: در گزارش ارائه شده، هزینه‌های چهارماهه ۷/۹۹ درصد نقدی است و از ۲۰ درصد بودجه غیرنقد فقط ۳/۰ درصد (سه دهم درصد) تحقق یافته است. به عبارتی فرآیند تأمین منابع غیرنقد از طریق تهاتر املاک عملاً تعطیل می‌باشد. بر این اساس برطرف کردن موانع موجود و عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع غیرنقد را در هشت دوازدهم سال انتظار دارم.

کد خبر 5016690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha