۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷

معاون فرماندار فردیس:

موفقیت طرح محله‌محور مبارزه با کرونا نیازمند همکاری شهروندان است

موفقیت طرح محله‌محور مبارزه با کرونا نیازمند همکاری شهروندان است

فردیس - معاون فرماندار فردیس گفت: موفقیت طرح محله‌محور در مهار کووید - ۱۹ مستلزم تعامل و همکاری شهروندان با قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در شهرستان است.

به گزارش مهر، بهزاد پرویزی ظهر پنجشنبه در جلسه تشریح اهداف و راهبردهای اجرایی طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مبارزه با کرونا و برنامه‌ریزی در نحوه انتخاب اعضای کمیته‌ها و آموزش مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشت محیط شهرستان فردیس اظهار کرد: طرح مقابله با کووید - ۱۹ به صورت محله محور و با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از نیروهای بسیج و سپاه و داوطلبان مردمی اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرحی خانه‌محور و محله‌محور است که از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در کل کشور اجرایی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار فردیس بیان کرد: در قالب این طرح ره‌گیری، پیگیری و مراقبت‌ها به صورت خانواده و محله‌محور صورت خواهد گرفت، البته اجرای موفق این طرح، نیازمند هماهنگی و همکاری حوزه‌های مختلف است.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح، از میزان بستری و فوت ناشی از کووید ۱۹ در شهرستان کاسته شود.

ترابی متذکر شد: موفقیت طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در مهار کووید - ۱۹ مستلزم تعامل و همکاری شهروندان با قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در شهرستان است.

استفاده از ظرفیت بسیج برای قطع زنجیره انتقال کرونا ضروری است

محمدرضا ترابی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس نیز تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنیم در کنار نظام مراقبت فعال و دقیق، همراهی‌های برون‌بخشی و مشارکت آگاهانه، مسئولانه و داوطلبانه مردم و بهره‌مندی از ظرفیت نیروی‌های داوطلب بسیجی و سفیران سلامت بسیار مهم است.

وی ضمن ارائه تعریف مختصری از اهداف قرارگاه مقابله با کرونا و برنامه‌های پیش رو با اشاره به بخش‌بندی فردیس در این طرح به سه بخش شمال و جنوب و غرب خواستار تشکیل جلسات هفتگی با رؤسای کمیته‌ها برای بررسی روند اجرای طرح، بررسی نواقص و هماهنگی جهت رفع آنها شد.

در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد توسط اعضا، مسائلی نظیر بازرسی‌های انجام شده، اخطارهای کتبی و لفظی و برگ‌های تخلف صادر شده، روزبازارها، سد معبر و اقدامات صورت گرفته توسط خدمات شهری، تنظیم بازار و توزیع اقلامی نظیر مرغ گرم و منجمد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین از پیگیری‌های معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فردیس در راستای اقدامات صورت گرفته برای افزایش سهم شهرستان از اقلام مصرفی، توسط اعضای حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5087049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha