۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس مطرح کرد:

بخش خدمات سهامدار اصلی تعاونی های فارس/مشکل۱۷۰۰ واحد مسکن مهر

بخش خدمات سهامدار اصلی تعاونی های فارس/مشکل۱۷۰۰ واحد مسکن مهر

شیراز- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: بخش خدمات بیشترین بنگاه‌های تعاونی را به خود اختصاص داده و نزدیک به ٣٠ درصد از تعاونی‌ها به این بخش اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب مختاری بعد از ظهر سه شنبه در شورای تعاون استان فارس بیان کرد: طی هفت سال اخیر بالغ بر دو هزار و ٣٠۵ بنگاه تعاونی به مجموعه شرکت‌های تعاونی استان فارس اضافه شده است که با اضافه شدن این تعداد بنگاه شاهد عضویت بیش از ۵٣ هزار تعاون گر در اتاق تعاون استان فارس هستیم.

وی اضافه کرد: مجموعه‌های تعاونی اضافه شده به استان فارس عاملی برای ایجاد بیش از ٣۶ هزار شغل تعاونی شده و طی این فعالیت‌ها شاهد هستیم که استان فارس از جایگاه هفتم کشوری به چهارمین استان کشور در حوزه تعاونی‌ها تبدیل شود.

مختاری افزود: یک هزار و ۶١۵ بنگاه تعاونی در استان فارس در بخش خدمات ارائه خدمت می‌کنند که این بخش نزدیک به ٣٠ درصد از بنگاه‌های تعاونی استان را به خود اختصاص داده است البته بخش کشاورزی نیز با دارا بودن یک هزار و ٢٨١ تعاونی و بخش صنعت نیز با دارا بودن یک هزار و ٧٣ تعاونی سایر تعاونی‌های استان را تشکیل می‌دهند.

به گفته این مقام مسئول ۲۳ درصد بنگاه‌های تعاونی در فارس در بخش کشاورزی و ۱۹ درصد نیز در بخش صنعت در حال فعالیت هستند و شهرستان‌های شیراز ممسنی جهرم کازرون و مرودشت بیشترین میزان شرکت‌های تعاونی را در خود جای داده‌اند.

وی در خصوص تعاونی‌های مسکن استان فارس نیز تصریح کرد: ۳۹۱ بنگاه تعاونی مسکن در استان فارس در حال فعالیت هستند و استان فارس نیز در کشور دارای رتبه ششم در این بخش است این در حالی است که بنگاه‌های تعاونی مسکن استان فارس دارای ۱۳۷ هزار نفر عضو بوده و تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط تعاونی‌های مسکن استان ساخته شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ۱۹۱۸ واحد مسکونی نیز در استان فارس جز معوقات تعاونی‌های مسکن در استان بوده و تاکنون روند ساخت آنان به پایان نرسیده است لازم به ذکر است که ۲۸ هزار واحد مسکونی مسکن مهر نیز توسط تعاونی‌های مسکن در استان فارس ساخته شده و تنها یک هزار و ۷۰۰ واحد مشکل دار مسکن در استان فارس وجود دارد.

او در خصوص تسهیلات پرداخت شده به واحدهای اقتصادی در راستای ایجاد اشتغال فراگیر روستایی نیز عنوان کرد: بیش از ۱۳ طرح اشتغال فراگیر با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات را در این بخش دریافت کردند این در حالی است که به ۵١ طرح اشتغالزایی نیز با اعتباری بالغ بر ۵۹۹ میلیارد تومان به تعاونی‌های روستایی پرداخت شده است.

مختاری در خصوص عملکرد سال ٩٩ نیز متذکر شد: بانک توسعه تعاون در سال ۹۹ بالغ بر ۹,۰۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های مختلف استان فارس اختصاص داده است این در حالی است که در حوزه اشتغال روستایی و عشایر نیز بالغ و ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات به افراد متقاضی پرداخت شده است.

او ادامه داد: از محل سایر تسهیلات ابلاغی نیز ١٠ طرح با بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و با هدف توسعه فعالیت‌های بنگاه‌های تعاونی به واحدهای متقاضی اهدا شده است این در حالی است که با توجه به درخواست بنگاه‌های تعاونی ١٠۴ طرح با اعتباری بالغ بر ٢۶٧ میلیارد تومان هنوز اعتبارات لازم را برای توسعه فعالیت‌های خود دریافت نکرده‌اند.

کد خبر 5096540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha