منابع لبنانی فاش کردند؛

جزییات راهبرد جدید ماکرون در قبال لبنان

جزییات راهبرد جدید ماکرون در قبال لبنان

برخی مقامات لبنانی که روابط نزدیکی با دفتر ریاست جمهوری فرانسه و کاخ الیزه دارند، از ارزیابی مجدد و فراگیر در تمام موارد مرتبط با طرح فرانسه، برای لبنان پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، منابع آگاه لبنانی فاش کردند: برخی مقامات لبنانی که روابط نزدیکی با دفتر ریاست جمهوری فرانسه و کاخ الیزه دارند، از ارزیابی مجدد و فراگیر در تمام موارد مرتبط با طرح فرانسه، برای لبنان سخن می گویند.

این منابع بیان کردند: این ارزیابی به آن معنا است که رئیس جمهور فرانسه پس از تجارب تلخ با مقامات لبنان، استراتژی خود را در برخورد با آنها تغییر خواهد داد و مصرانه بر این امر که وزیر انرژی لبنان تمایل و رویکردی فرانسوی داشته باشد پافشاری خواهد کرد.

به گفته این منابع؛ براین اساس ماکرون اصرار خواهد داشت که وزیر انرژی رویکردی فرانسوی داشته باشد و متمایل به این کشور باشد تا از این طریق و با تعیین مشاورانی از شرکت های بزرگ فرانسوی برای وزیر انرژی آتی، بر اوضاع کنترل مستقیم داشته باشد.

این منابع تاکید کردند: خود امانوئل ماکرون این راهبرد را شخصاً دنبال می کند و در صورت تشکیل دولت، و صرف نظر از جو حاکم پیرامون دشواری تشکیل حکومت به سبب شرایط و تقابل منافع و اختلافات داخلی و منطقه ای که مانع دست یابی به هرگونه توافق سیاسی داخلی است،، چنین راهبردی در مورد سایر وزارتخانه ها هم اعمال خواهد شد.

کد خبر 5108990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha