۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸

استاندار البرز:

بیش از ۸۰ درصد آب البرز از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود

بیش از ۸۰ درصد آب البرز از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود

کرج - استاندار البرز گفت: بیش از ۸۰ درصد آب استان از منابع سفره‌های زیرزمینی برای مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی ظهر سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از افتتاح فاز یک و دو پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد که در ساوجبلاغ با حضور اردکانیان وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در تعاقب برنامه‌های وزارت نیرو تحت عنوان پویش «الف ب» ایران در البرز نیز پروژه‌های متعددی در دستور کار قرار گرفته و به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: در طول ۲۵ سال گذشته در البرز یک هزار و ۵۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب داشتیم و بیش از ۸۰ درصد تأمین آب استان از منابع سفره‌های زیرزمینی برای مصارف صنعتی، کشاورزی و شرب تأمین می‌شود.

برنامه‌ریزی ویژه برای جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی البرز

استاندار البرز تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال گذشته، دو پروژه تغذیه مصنوعی در فردیس و ساوجبلاغ برای جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی و بهره‌برداری این ظرفیت به‌ویژه در حوزه کشاورزی پیش‌بینی و اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد چنین بسترهایی به سمتی می‌رویم که با کاهش بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی از ظرفیت آب‌های سطحی استفاده کنیم.

شهبازی گفت: بر این اساس با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت وزیر نیرو طی سال جاری موفق شدیم که حق‌آبه البرز را به میزان ۵۵ میلیون مترمکعب از محل سدهای استان افزایش دهیم که امیدواریم بخشی از نیاز آبی البرز را رفع کند.

وی متذکر شد: پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید کمک می‌کند تا از هدررفت آب‌های سطحی استان جلوگیری و این ظرفیت بزرگ را برای استفاده بهینه به‌ویژه در حوزه کشاورزی شهرستان‌های ساوجبلاغ و فردیس مهیا کنیم.

کد خبر 5148647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha