۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰

استاندار خراسان شمالی:

خراسان شمالی رتبه دوم جذب سوادآموز را در کشور کسب کرد

خراسان شمالی رتبه دوم جذب سوادآموز را در کشور کسب کرد

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی از نظر بسیاری از شاخص ها جزو استان های غیر برخوردار است با این حال استان در جذب عددی سوادآموز در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی صبح سه شنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در فرمانداری بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: سیستم قضائی خراسان شمالی شاهد یک جهش و تحول است به طوری که در اکثر شاخص‌های این بخش جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: یکی از اجزای مهم آرامش و امنیت مردم، قوت در سیستم قضائی است که در این حوزه اقدامات خوبی داشته‌ایم.

وی افزود: برخی کشورها صرفاً به عنوان یک ادعا از حقوق بشر دم می‌زنند در حالی که اسلام عزیز ۱۴۰۰ سال قبل به صورت کامل‌تر قوانین حقوق بشری را تشریح کرده است.

شجاعی کشورهای مدعی حقوق بشر را سر منشأ جنایات بی شمار دانست و گفت: به برکت اسلام و جمهوری اسلامی، ایران در بحث حقوق بشر اقدامات بسیاری را در حوزه قضائی و انتظامی انجام داده است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وحدت مثال‌زدنی در استان، بیان داشت: در حوزه‌هایی همچون آموزش و پرورش کودکان بازمانده از تحصیل، بهداشت کودکان، حقوق کودکان در کار، رسیدگی به مسائل روانی و خانوادگی اقدامات زیادی انجام شده است.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن ۱۷ هزار کودک در خراسان شمالی، افزود: مسیر مناسبی را در حوزه ایجاد شرایط مناسب برای کودکان طی می‌کنیم.

شجاعی تصریح کرد: خراسان شمالی از نظر بسیاری از شاخص‌ها جزو استان‌های غیر برخوردار است با این حال استان در جذب عددی سوادآموز رتبه دوم کشور قرار دارد در حالی که جمعیت خراسان شمالی نسبت به بسیاری از استان‌ها کمتر است.

استاندار خراسان شمالی در انتها گفت: در آینده‌ای نزدیک خراسان شمالی در حوزه کودکان شرایط بسیار خوبی را در کشور خواهد داشت.

کد خبر 5159863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha