۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۵۹

به همت هیات های مذهبی انجام شد؛

کاشت ۴۲هزار اصله نهال قرآنی زیتون در اسلامشهر

کاشت ۴۲هزار اصله نهال قرآنی زیتون در اسلامشهر

اسلامشهر- هیات های مذهبی و فعالان قرآنی اسلامشهر اقدام به کاشت ۴۲ هزار اصله نهال قرآنی مثمر زیتون در این شهرستان کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه سال جدید و هم زمان با ایام درختکاری و به همت اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر ۴۲ هزار اصله نهال قرآنی زیتون در این شهرستان کاشته شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر در حاشیه این برنامه که با حضور جمع کثیری از خانواده‌های شهدا، فعالان قرآنی، فرهنگی و هیأتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، به خبرنگار مهر گفت: در این مراسم یک باغ نمادین زیتون در روستای «چیچکلو» احداث شود.

حجت الاسلام سید حسین موسوی افزود: کاشت و نگهداشت نهال قرآنی زیتون در سه قالب در اسلامشهر انجام می‌شود، که قالب اول کاشت خانه به خانه زیتون است، که در این طرح نهال‌ها خانه به خانه به مردم داده شده و نحوه نگهداری آن نیز آموزش داده می‌شود، همچنین در این قالب همه درخت‌ها شناسنامه دارند و قرار است، در شروع کار ۴۲ هزار اصله نهال زیتون مثمر قرآنی در اسلامشهر کاشته شود.

وی گفت: قالب دوم احداث باغ‌های زیتون در مناطق محروم اسلامشهر با پیش قراولی هیئات مذهبی و فعالین قرآنی است و قالب سوم نیز کاشت نهال قرآنی زیتون در بیش از ۱۰۰ اداره و نهاد در اسلامشهر است، که بسیاری از این هیأت‌ها به اداره تبلیغات اسلامی اعلام آمادگی کردند، که طی روزهای آینده در حیاط اداره‌ها، مساجد و هیئات اسلامشهر نهال زیتون کاشته می‌شود.

موسوی اضافه کرد: کاشت درخت هم در بحث زیبایی محیط زندگی مؤثر است و هم به کاهش آلودگی هوا خواهد انجامید.

کد خبر 5162656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      6 0
      ما اسلامشهر زندگی میکنیم هیچ سالی حتی امسال کسی نیامده در خونه نهال بده !
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      5 1
      والا نهال دادنتون هم پارتی بازی هست چرا به واوان ندادین البته ما دوست نداریم شهر مون به اسلامشهر نسبت داده بشه ولی همه جا واوان را جزو اسلام شهر میدونید برای خدمات واوان جدا میشه
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      از این درخت زیتون یه دونه هم به ما بدهند تا ما هم جلوی درمون یا توی باغچه بکاریم.
    • FR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      0 0
      زمین هایی ک مختص فضای سبز بودن واقع در شهرک گلهای اسلامشهر رو فروختید خونه ساختن حالا دم از فضای سبز و نهال کاری میزنید؟ چیچکلو ک کلا همش کارگاهه اگه راست میگید یه جا بکارید که در معرض دید عموم باشه بگیم راست میگید...