۲۷ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۵۸

معاون استانداری ایلام:

وضعیت استان ایلام در بحث کرونا مناسب نیست

وضعیت استان ایلام در بحث کرونا مناسب نیست

ایلام-معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: وضعیت استان ایلام در بحث کرونا مناسب نیست و تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، معروف بسطامی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی خبری با مردم ایلام با تحلیل وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: وضعیت استان مناسب نیست تعداد مبتلایات، بستری ها و فوتی ها در حال افزایش است، امیدواریم با اعمال محدودیت های ده روزه و همکاری و همراهی مردم این پیک را پشت سربگذاریم.

معاون استاندار ایلام، تعطیلی مشاغل ۲، ۳ و ۴، منع تردد خودروهای بومی و غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی، حضور یک سوم کارکنان در ادارات، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نصب اپلیکیشن ماسک، جلوگیری از افراد مبتلا به ادارات، منع تردد شبانه خودروها برخی از محدودیت هایی است که در حال اجراست.

وی افزود: در حالی که در موج سوم ۹۰ درصد مردم ماسک می زدند ولی امروز در موج چهارم زدن ماسک به زیر ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: همجواری با استان خوزستان، همسایگی در مرز عراق و ورود میهمانان نوروزی سه تهدیدی بودند که بیماری را به کانون خانواده ها آوردند و استان را وارد پیک چهارم کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان در بخش دوم این گفتگو با تحلیل و تبیین شرایط انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات یک فرصت و مبنا برای توسعه و اقتدار کشور است و از طرفی احترام به خواست و اراده مردم در تعیین سرنوشت کشور و مدیریت سیاسی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه مشارکت بالا پارامترهای مختلفی دارد، گفت: مجریان متولیان و ناظرین با اعتماد آفرینی در مردم و ایجاد فضای رقابتی، کاندیداها با رعایت اخلاق مداری و پرهیز از شعارهای دور از انتظار، گروه ها و جریانات سیاسی با برنامه محوری برای مدیریت کشور، رسانه ها و صدا و سیما با شفاف سازی و آگاهی بخشی به مردم و معرفی افراد صالح و شایسته می توانند زمینه انتخاباتی با مشارکت حداکثری و پرشور را در جامعه را فراهم آورند که موجب توسعه کشور و اقتدار نظام می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی سالم و امن وظیفه ذاتی وزارت کشور است، گفت: وزارت کشور به مانند سایر دستگاه ها و نهادها در برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی وظیفه ملی دارد.

تایید صلاحیت ۵۷۶ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا

وی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا و محدودیت های موجود گفت: انتخابات نیز به مانند خیلی از مسائل دیگر تحت تاثیر کروناست، رعایت دستورالعمل ها و پروتکلها در برگزاری انتخابات یک ضرورت است.

بسطامی ادامه داد: افزایش صندوق ها به منظور تراکم کمتر شعب، انتخاب مکان شعب با خروجی و تهویه هوا و فراهم نمودن اقلام و امکانات بهداشتی در محل شعب از اقداماتی است که در دستور کار است و اگر وضعیت بهبود نیافت روش تبلیغات نیز تغییر می‌یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان در پایان با تحلیل آماری انتخابات شوراهای شهر و روستا ابراز داشت: در انتخابات شورای شهر در استان تعداد ۶۱۶ نفر ثبت نام نهایی با ۱۴ درصد کاهش نسبت به دور قبل انجام گرفت و از این تعداد ۵۷۶ نفر تایید صلاحیت و۴۰ نفر رد صلاحیت شدند، ۸۹ درصد این تعداد را مردان و ۱۱ درصد را بانوان، بیشترین مدارک تحصیلی لیسانس و رقابت برای ۱۳۷ کرسی اصلی و ۸۶ کرسی علی البدل انجام می گیرد.

وی در ادامه گفت: در شوراهای روستا تعداد ۲۲۰۳ نفر ثبت نام، که از این تعداد ۹۰ درصد مرد و ۱۰ درصد را زنان تشکیل می دهند، بیشترین مدرک تحصیلی مربوط به دوره ابتدایی و رقابت برای یک هزار و ۱۷۵ کرسی اصلی و ۷۶۶ کرسی علی البدل انجام می گیرد.

کد خبر 5190165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha