۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

شفافیت در کاندیداها و هیات اجرایی ضروری است/ پایبندی به قانون

شفافیت در کاندیداها و هیات اجرایی ضروری است/ پایبندی به قانون

شیراز- فعال سیاسی استان فارس گفت: شفافیت در دو بخش باید وجود داشته و هم کاندیداها اقدام به شفافیت کنند و هم افرادی که نسبت به تایید یا عدم تایید صلاحیت افراد اقدام می‌کنند شفاف باشند.

غلام مهدی حقدل در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص راه اندازی پویش شفافیت کاندیداهای شورای شهر در خبرگزاری مهر، بیان کرد: شفافیت در انتخابات در دو حوزه تعریف می‌شود علاوه بر اینکه باید شفافیت در مسائل مالی، فکری و رفتاری داوطلبان وجود داشته باشد باید در سایر موضوعات نیز شاهد وجود شفافیت در انتخابات باشیم.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی نباید هیچ موضوع پنهانی داشته باشند تا مردم بتوانند با انتخابی آگاهانه نسبت به انتخاب این افراد اقدام کنند و هرچه هستند را بدون اغراق به مردم معرفی کنند این در حالی است که نباید پس از انتخابات شدن افراد توسط مردم این اشخاص نسبت به ایجاد گروه‌های سیاسی خاص اقدام کنند و خود را جدا از مردم تصور کنند.

حقدل در ادامه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که باید داوطلبان انتخابات داشته باشند موضوع پایبندی به اصول قانونی است زیرا اگر افراد نسبت به قوانین و اصولی که به عنوان قانون شوراها مصوب شده است پایبند نباشند شاهد هستیم که مشکلات متعددی در قانون گذاری و اجرای قوانین ایجاد می‌شود از این رو پایبندی به اصول اساسی قانون می‌تواند تضمین کننده قانون مداری منتخبین در شوراها و سایر نهادهای برخواسته از مردم باشد.

دبیر انجمن دیدبانان گام دوم انقلاب در استان فارس تاکید کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در انتخابات شفافیت در تأیید یا رد صلاحیت افراد است از این رو انتظار این است که هیأت‌های اجرایی و نظارت اگر فردی را واجد شرایط حضور در انتخابات ندانستند بایستی نسبت به بیان مشکل به صورت شفاف اقدام کنند.

او افزود: نمی‌توان تنها از کاندیداها انتظار داشت که افرادی شفاف و صریح باشند بلکه باید تمامی ارکان انتخابات در این برهه شفاف و صریح عمل کرده تا جامعه از این اقدام بهره مند شود.

حقدل معتقد است بر اساس قانون اگر شخصی رد صلاحیت شد و نسبت به این رأی اعتراض داشت علت رد صلاحیت وی به صورت دقیق و شفاف بیان شود.

گفتنی است سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد همزمان با سراسر کشور در فارس بگذار می‌شود.

خبرگزاری مهر با همکاری جنبش «ازما» چالشی برای شفافیت راه انداخته که داوطلبان می‌توانند برای معرفی بهتر خودشان به مردم و ایجاد شفافیت بیشتر در پویش مذکور ثبت نام کنند.

کد خبر 5216063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha