۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۹

بازداشت ۱۲۸ عضو شبکه گولن و ۳۲ مظنون تروریستی در ترکیه

بازداشت ۱۲۸ عضو شبکه گولن و ۳۲ مظنون تروریستی در ترکیه

پلیس ترکیه در عملیات های جداگانه ای ۱۲۸ نفر را به اتهام عضویت در شبکه گولن و ۳۲ نفر را به اتهام ارتباط با شبکه های تروریستی بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، در ادامه اقدامات دولت ترکیه علیه مخالفان و پاکسازی این کشور از اعضای گروه وابسته به «فتح‌الله گولن»، ۱۲۸ نفر امروز چهارشنبه بازداشت شدند.

پلیس ترکیه از روز گذشته به دستور دادستانی کل، عملیاتی گسترده برای بازداشت ۱۳۲ مظنون از جمله تعدادی نظامی کنونی ارتش این کشور را آغاز کرد.

به گفته منابع امنیتی، تا صبح امروز ۱۲۸ نفر از این افراد در عملیات‌های همزمان در ۴۰ استان ترکیه بازداشت شدند.

این افراد همچنین به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا – متهم شده‌اند. مقامات ترکیه می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار بای‌لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز گزارش داد، نیروهای امنیتی ترکیه امروز ۳۲ مظنون به عضویت و همکاری با گروه تروریستی داعش را در سه استان بازداشت کردند.

یک منبع امنیتی می‌گوید که افراد بازداشت شده با تروریست‌های حاضر در مناطق درگیری عراق و سوریه در ارتباط بوده و برای انجام عملیات‌های تروریستی در ترکیه برنامه‌ریزی می‌کردند.

کد خبر 5242788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha