۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶

رئیس کل دادگستری استان همدان:

وکلا در مسیر احقاق حق، حق مدار باشند

وکلا در مسیر احقاق حق، حق مدار باشند

همدان_رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: از همه وکلا به ویژه وکلای منسوب به دستگاه قضائی انتظار می‌رود مسیر احقاق حق، حق مدار و کمک کار این سازمان باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا عدالتخواه در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، با تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: تحلیف در این حوزه در حقیقت برای آن است که فرصتی مهیا شود تا وکلا در محضر خداوند پیمان محکمی برای احقاق حق و عدالت ببندند و به دستگاه قضائی کمک کنند.

وی ادامه داد: آنچه که از وکلا به ویژه وکلای منسوب به دستگاه قضائی انتظار می‌رود، آن است تا در مسیر احقاق حق، حق مدار باشند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه مراسم تحلیف یک مراسم نمادین نیست، افزود: اسلام برای قسم جایگاه بالایی قرار داده، تا جایی که در قرآن کریم بر حفظ سوگندهای خورده شده تأکید می‌شود و عنوان شده؛ زمانی که با خداوند پیمان می‌بندید به پیمان خودتان وفا کنید و سوگندهای خود را پس از آنکه محکم کردید از بین نبرید.

عدالتخواه با اشاره به اینکه سوگند در دین مبین اسلام یکی از ادله اثباتی است، تصریح کرد: در حقیقت با این سوگند خوردن‌ها بین فردی که در محضر خدا قسم یاد کرده از رئیس جمهور و پزشکان گرفته تا وکلا و شاکی یا متهم و طرف مقابلشان اعتماد و اطمینان ایجاد می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا وکلای دستگاه قضا همواره در مسیر عدالت و عدالخواهی گام‌های مؤثری بردارند.

کد خبر 5243216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha