۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲

نخستین جشنواره معلمان مولف به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره معلمان مولف به کار خود پایان داد

در اختتامیه نخستین جشنواره معلمان مولف از تمام معلمان توانمند دعوت شد که خاطرات، تجربیات و ایده‌های جدید خود در حوزه علم را به رشته کتابت بیاورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه نخستین جشنواره معلمان مولف در آموزش و پرورش با هدف شناسایی و تجلیل و تکریم و معلمان مولف در آموزش و پرورش بود با اعلام اسامی برگزیدگان شامگاه روز گذشته ۱۴ تیرماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی، اداره کل و توسعه کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات منادی تربیت انتشارات مدرسه، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان تهران برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز یکی از تجربیات موثر این جشنواره بود.ما از برگزاری نخستین جشنواره معلمان مولف چند هدف را مد نظر داشتیم که شامل، تجلیل از معلمین مولف و ارتقاء صلاحیت‌ها و شایستگی‌های آنها و کمک به انتقال دانش به کل جامعه بود.

کاظمی تصریح کرد: در این جشنواره ها ۲۵۰۰ اثر در ٢۴ گروه شرکت کردند که چهار گروه زیر گروه ادبی و ۲۰ گروه علمی بود و ما از هر گروه سه رتبه برتر را انتخاب کردیم و یکی از پیامدهای این جشنواره نقش راهبری در فضای عمومی جامعه و مدرسه بود و تأثیرات زیادی در فضای عمومی جامعه جهت انتقال دانش و ثبت و ضبط تجربیات معلمان مولف داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: در این جشنواره تجربیات معلمان مولف در اختیار سایر معلمان قرار گرفت و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز یکی از تجربیات موثر این جشنواره بود و در مجموع این برنامه انگیزه‌هایی برای سایر معلمان و دانش‌آموزان ایجاد کرد و تولید علم و دانش را در پی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ما در روز معلم سال گذشته این جشنواره را شروع کردیم و در آستانه روز قلم اختتامیه جشنواره را در حال برگزاری داریم و از تمامی همکارانی که در این فرآیند شرکت کردند، تقدیر بعمل آوردیم.

کاظمی عنوان کرد: از تمام معلمانی که توانمندی دارند دعوت می‌کنیم خاطرات، تجربیات و ایده‌های جدید خود در حوزه علم را به رشته کتابت بیاورند و آمادگی برای جشنواره ۱۴۰۱ داشته باشند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در اختتامیه نخستین جشنواره معلمان مولف در سخنانی اظهار کرد: از دیدگاه من نوشتن و کتابت یک قابلیت ممتاز است و این اعتقاد را دارم که تاریخ تمدن انسان‌ها دستاوردهای بزرگی را داشته است و تحولاتی که در حوزه تمدن اسلامی وجود داشته و با سرعت و شتاب هم در تاریخ در حال پیشرفت است و با عنایت به تمامی این تحولات فرهنگی هنوز هم کتابت و نوشتن می‌تواند دریچه‌های موثری را برای انسان‌ها بگشاید.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با معلمان مولف بازنشسته نیز تصریح کرد: از همه معلمان بازنشسته دعوت می‌کنم در پایان دوران فعالیت خود در آموزش و پرورش و با توجه به اینکه سالیان متمادی را با دانش‌آموزان خود سپری کردند، قلم به دست بگیرند و تجربیات خود را به صورت کتاب تألیف کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: کسی در جامعه ما با وسیله‌ای که کار می‌کند، در کار خود تبحر پیدا می‌کند و موضوع کار معلمین ما انسان است و انسان‌ها هم پیچیده‌ترین موجودات هستی می‌باشند و تمام لحظات و رفتارهای آنها قابل بررسی و مطالعه است و بسیار تمایل دارم که هر معلمی در پایان دوره خدمت کتابی تألیف کنند و در اختیار دیگران قرار دهد.

وی افزود: جامعه آموزش و پرورش ما شامل فرهنگیان و بازنشستگان است و به مدد هم می‌توانیم افق‌های روشن را در برابر این نسل قرار دهیم و فکر می‌کنم اگر تجربیات این جامعه را در معرض دید دیگران قرار بگیرد کار ارزشمندی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مجموعه ما در آموزش و پرورش یک جمعیت بزرگی را تشکیل می‌دهد و با برخورداری از پانزده میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های آنها ما باید مجالی را فراهم کنیم تا جامعه مخاطب خودمان را با آثار معلمان مولف آشنا شوند و بسیار هستند دانش‌آموزانی که معلم مولف دارند و در نتیجه شوق آنها به خواندن کتاب بیشتر خواهد شد و ما باید جامعه را از این مورد آگاه کنیم.

کد خبر 5251701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha