۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷

توسط موسسه سماوا؛

کتاب صوتی «جشن حنابندان» منتشر شد

کتاب صوتی «جشن حنابندان» منتشر شد

کتاب صوتی «جشن حنابندان» نوشته محمدحسین قدمی توسط موسسه سماوا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سوره مهر، کتاب صوتی «جشن حنابندان» نوشته محمدحسین قدمی به‌تازگی توسط موسسه سماوا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نسخه مکتوب این‌کتاب که شامل گزارش‌هایی از جبهه‌های جنگ دفاع مقدس و حاشیه‌های میدان نبرد است، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود که حالا نسخه صوتی آن با صدای ایوب آقاخانی تولید شده است.

این‌کتاب ازجمله آثاری است که مقام معظم رهبری درباره آن تقریظ نوشته‌اند. در تقریظ رهبری بر این‌کتاب آمده است:

«روز و شبی چند در لحظه‌های پیش از خواب، در فضائی عطرآگین و مصف‍ّا و در معراج شور و حالی که سطور و کلمات نورانی این کتاب به خوانندة خود عطا می‌کند، سیر کردم و خدا را سپاس گفتم، هم بر آن قطرة عشقی که در جان این نویسنده افکنده و چنین زلال‌ِ اندیشه و ذوقی را بر قلم او جاری ساخته است، و هم بر آن دست قدرتی که نقشی چنان بدیع و یکتا بر صفحة تاریخ معاصر پدید آورده و صحنه‌هایی که افسانه‌وار از ذهن و چشم بشر این روزگار بیگانه است، در واقعیت زندگی این نسل از ملت ایران نقش زده است... له الحمدالحامدین ابدا لآبدین.»

«جشن حنابندان»‌ شامل دو گزارش از خاطرات عملیات‌های کربلای ۵ و بیت المقدس ۴ است. مطلب اول با ذوق و انگیزه فردی نوشته شده و گزارش دوم نیز که حوادثی را درباره بمباران شیمیایی حلبچه و ... شامل می‌شود، به سفارش سیدمرتضی آوینی برای مجموعه روایت فتح نوشته شده است.

نویسنده کتاب درباره چگونگی شکل گیری این اثر می‌گوید: «سال ۱۳۶۵ مسوول صفحه جبهه و جنگ روزنامه «صبح آزادگان» بودم. تشویق و ترغیب دوستان نویسنده، مرا وادار به نوشتن خاطرات و گزارش‌های مستمر کرد تا جایی که توسط این نوشته‌ها با شهید مرتضی آوینی آشنا شدم و به سفارش ایشان این مطالب در قالب کتاب «جشن حنابندان» در سال ۱۳۶۸ به چاپ اول رسید. کار را از خانه، مدرسه، مسجد و محل کار شروع کردیم. زندگی با آنان را در پادگان ها، رزم‌های شبانه، لحضات تنهایی و راهپیمایی‌های روزانه در سرما و سختی و در غم و شادی بررسی کردیم که حاصل کار در غالب کتاب جشن حنا بندان آورده شده و از آن فیلم مستند ۴ قسمتی «دسته ایمان» تولید و در برنمامه‌های روایت فتح پخش شد.»

کد خبر 5275948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha